דימום שלא נפסק
אני בת 46, ונמנית על הציבור החרדי-לאומי. אני אם לחמישה ילדים בחמישה ניתוחים קיסריים. (האחרון שבהם לפני 11.5 שנים) בשנים האחרונות קיימות אצלי מספר בעיות:
כחלק מהכנת עבודה בנושא ננוטכנולוגיה יש התייחסות לנושא ההלכתי בעניין. ואלו השאלות:
1. האם ניתן להשתמש בטכנולוגיה חדשנית זו בריפוי חולים במחלות ממאירות כאשר השיטה עדיין לא אושרה
2. האם ניתן לכפות טיפול חדשני כזה לאדם שכבר לא כשיר מבחינת צלילותו כדי לקבל תוקף משפטי בטיפול.
3. קיום טיפול כזה בשבת כאשר הוא כרוך בשימוש באנרגיה חשמלית המופעלת חיצונית על האדם החולה…כאשר צריך רצף טיפולי.
אודה לכם על תשובתכם
לשאלה 1:
כדאי לעיין בהפניות המובאות בספר אסיא ד עמ' 265, תחת הכותרת מקורות וציונים בשאלת טיפול רפואי נסיוני לחולה חסוך מרפא.
לשאלה 2:
כדי לענות לשאלה יש צורך בנתונים מפורטים יותר על חומרת הבעיה, ומהם סיכויי הטיפול החדשני.
לשאלה 3:
הנתונים כתובים בשפה לא מוכרת לי. למשל: מהו שימוש באנרגיה חשמלית המופעלת חיצונית על האדם החולה?
כמו כן חסרים הפרטי הנדרשים לשאלה 2 .
אני בת 46, ונמנית על הציבור החרדי-לאומי. אני אם לחמישה ילדים בחמישה ניתוחים קיסריים. (האחרון שבהם לפני 11.5 שנים) בשנים האחרונות קיימות אצלי מספר בעיות:
הרב הלפרין שלוםנשאלתי ע"י חבר בקהילה לגבי שימוש בקנאביס רפואי לחולת סרטן הריאות ע"י הפעלת מכשיר אידוי בשבת האם מותר.שאלתי לכבודו מה ידוע לו בעניין
שלום רב, ביום הכיפורים אי"ה אהיה בחודש השביעי להריוני (שבוע 28). אני מקפידה לשתות המון בהריון גם על מנת לא להגיע למצב של התייבשות וצירים
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.