אם החולה בהכרה מלאה והוא כשיר, אזי יש לו את הזכות להחליט מה הוא מעדיף: ניתוח עם סיכון מיידי למות סמוך לזמן הניתוח, כשייתכן וישרוד וחייו יוארכו, או להמנע מניתוח ולמות תוך זמן קצר מסיבוכי הנמק.
אם החולה איננו כשיר, אזי חייבים להאריך את חייו, אלא אם בטוחים בוודאות למעלה מכל ספק סביר, שהוא היה בוחר למות תוך זמן קצר מסיבוכי הנמק.
לצורך הבנת הנושא כדאי מאד לעיין היטב בחוק החולה הנוטה למות התשס"ו – 2005, שמחייב מבחינה חוקית, ואיננו סותר את ההלכה כפי שנפסקה על ידי הגרש"ז אויערבאך והגר"מ פיינשטיין.
השבוע פניתי אלכם בשאלה לגבי צום יום כיפורים היות ואני בהריון בשבוע החמישי לאחר טיפולי פוריות מושכים וקיבלתי בתודה את פסק ההלכה (שתיה פחות מכשיעור
שלום לרב אנו זוג בני 22 ואנו בדרך לילד שני בעז"ה, רציתי לברר מהם הנתונים המאפשרים מניעת/דחית הריון, במה זה תלוי,אילו דרכי מניעה מותרות, האם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.