מידע על שימוש בתאי גזע עובריים
Stem cell research is a hot topic nowadays. Petitions are being sent to the president. It is being used on both sides of the presidential
What are the Halachaic parameters for removal of life support?
ניתוק אקטיבי ממכשיר מאריך חיים יכול להחשב כהריגה בידיים.
למשל, מי שמנתק קוצב לב מאדם שחייו תלויים בפעילות הקוצב, יחשב בודאי לרוצח.
ואסור להרוג גם מי שהוא גוסס או צמח וכדומה.
לגבי ההבדל בין אי חיבור למנשם לבין ניתוק ממנשם ראו:
1. "טיפול בחולה ASL בניגוד לרצונו" פרופ' א.ס. אברהם, אסיא נט-ס עמ' 58-60. לצפיה במאמר לחץ כאן.
2. "מניעת טיפול בחולה ASL והמתת חסד – המשותף והשונה בין פסק הלכה והכרעת השופט" ד"ר מרדכי הלפרין, אסיא נט-ס עמ' 61-65. לצפיה במאמר לחץ כאן.
3. "חולה ASL המבקש לא להתחבר למכשיר הנשמה" הרב ישראל מאיר לאו, אסיא נט-ס עמ' 66-69. לצפיה במאמר לחץ כאן.
4. "בקשת חולה ASL להימנע מהנשמה מלאכותית: בנימין אייל נ. מנידת ישראל ואח' – פסק דין" השופט א' גורן, אסיא נט-ס עמ' 70-83. לצפיה במאמר לחץ כאן.
ובמקורות המובאים שם.
5. ברקע לועדת שטינברג מאתר משרד הבריאות. מופיע בקישור הבא:
http://www.health.gov.il/download/docs/units/steinberg/reka.doc
6. אסיא סט-ע "דו"ח הועדה הציבורית לענייני החולה הנוטה למות" פרופ' אברהם שטינברג, עמ' 5-23. לצפיה במאמר דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA69-70/Assia69-70.01.asp
7. אסיא סט-ע "הצעת חוק: החולה הנוטה למות, התשס"ב-2002 עם הערות והארות" חברי ועדת שטינברג, עמ' 24-58. לצפיה במאמר דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA69-70/Assia69-70.02.asp
8.ובמיוחד באסיא עא-עב "הבסיס ההלכתי להצעת חוק 'החולה הנוטה למות'" פרופ' אברהם שטינברג, עמ' 25-39. לצפיה במאמר דרך אתר מכון שלזינגר:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA71-72/Assia71-72.02.asp
Stem cell research is a hot topic nowadays. Petitions are being sent to the president. It is being used on both sides of the presidential
לצורך עבודה בביולוגיה רציתי לדעת מה עמדת ההלכה ביחס לברירה טרום השרשתית למטרות רפואיות, כלומר על מנת שהוולד יתאים לתרומת מח עצם לאחיו החולה בתלסמיה.
לרב הלפרין שלום וברכה.משפחתו של חולה הנמצא במצב קשה מאד ל"ע, מעונינת להניח לו תפילין על אף היותו ישן / מחוסר הכרה וכד'. מה דעת
השאלה: מה היחס ההלכתי לגבי ילד שנולד לאב ערבי גוי, אמא יהודיה. וחי ע"פ דת האב ובמקום מגורי, האם צריך להוציא אותו משם, ולביאו בחיק
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.