הארכת חיי גוסס סובל – האכלה (הכנסת "פג")
א. לנו ברור שאסור להפסיק להאכיל את אמנו, למרות שההאכלה גורמת להגברת הסבל ולהארכתו. האם פועלים אנו בדרך הנכונה?ב. במקרה ותענה לשאלותיו של הגריאטר שיגיע,
שלום!!!!!
אני צריכה לעשות עבודה על ניתוק חולים ממכשירים (המתות חסד). מצד אחד התורה היא דרך חיים, היא נותנת לו בחירה חופשית, אך מצד שני היא אוסרת עלינו לנתק חולים ממכשירים. איך זה הגיוני? איך התורה לא נותנת לאדם לבחור בין חיים למוות? התורה סותרת את עצמה?! אודה אם תענו לי במהירות,
לידיעתך, שאלה דומה נוספת שקיבלתי היתה:
שלום!!!
אני צריך לעשות עבודה על השרקת שריקת רעל לחולים (המתת חסד).
מצד אחד התורה היא דרך חיים, היא נותנת לו בחירה חופשית, אך מצד שני היא אוסרת עלינו לנתק חולים ממכשירים. איך זה הגיוני? איך התורה לא נותנת לאדם לבחור בין חיים למוות? התורה סותרת את עצמה?! אודה אם תענו לי במהירות,
התשובה לשאלות:
כדי להבין על מה אנשחנו מדברים ראי נא בקישורים הבאים:
1. על ועדת שטינברג. ניתן לצפות בקישור הבא: https://www.health.gov.il/pages/default.asp ?PageId=632&parentId=10&catId=6&maincat=1
2. הבסיס ההלכתי להצעת חוק "החולה הנוטה למות", אסיא עא-עב עמ' 25-39 . ניתן לצפות בקישור הבא: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA71-72/Assia71-72.02.asp
א. לנו ברור שאסור להפסיק להאכיל את אמנו, למרות שההאכלה גורמת להגברת הסבל ולהארכתו. האם פועלים אנו בדרך הנכונה?ב. במקרה ותענה לשאלותיו של הגריאטר שיגיע,
שלום רב! אנו עושות כרגע עבודה בביולגיה בנושא מחלה תורשתית מחלת הCF : אם בבדקות מסוימיות במשך ההריון מתלה נשאות של המחלה מצד האם ומצד
שלום רב, אני מחפשת מאמרים בנושא אתיקה ומחלות מדבקות ואשמח לשמוע באם יש מאמרים הקושרים גם להלכה.