פליטת זרע במתן שתן
שלום רב אני בן 24 ולפני בערך שש שנים החלה אצלי תופעה של פליטת זרע (בכמות קטנה) לאחר מתן שתן (לא בכל פעם). (עד אז
ידועה תשובתו של הרדב"ז שאין אדם חייב להפסיד אבר מאבריו ע"מ להציל את חברו, אולם מידת חסידות יש בזה.
מה יהיה הדין באישה שצריכים לעשות לה ניתוך קיסרי לרוחב הבטן (לא הניתוח הרגיל) וכתוצאה מזה כנראה אתבד את רחמה ולא תוכל להיות שוב בהריון, נראה לי ברור שאינה חייבת להפסיד את הרחם , אולם אם היא מוכנה ויש לה כבר ילדים (ובעלה קיים פרו ורבו), יהיה מותר ? יש בית שמואל באבן העזר ס' א' סק"יז(אם אינני טועה) שמותר לאדם לא להתחתן עם אישה שניה אם זה יגרום למריבה עם ילדיו,אז אם למנוע מריבה מותר אז יתכן גם להציל את העובר יהיה מותר ?
אולם אם זה ההריון הראשון האם מותר לה לאבד את הרחם בשביל להציל את העובר ואז ימנע מבעלה פרו ורבו ,האם עדיף העובר שעכשו הוא קיים או שנגיד ה' יעזור ויהיו הריונות נוספים.
בתודה
החלק העובדתי של השאלה לא ברור.
מדוע דווקא ניתוח קיסרי לרוחב הבטן יגרום לאיבוד הרחם?
אנא ברר קודם כל את העובדות ואז ניתן יהיה לדון בתשובה.
שלום רב אני בן 24 ולפני בערך שש שנים החלה אצלי תופעה של פליטת זרע (בכמות קטנה) לאחר מתן שתן (לא בכל פעם). (עד אז
באה לפנינו השאלה הבאה לגבי חבישה בשבת: ילדה קטנה שנחתכה אצבעה אך לא נכרתה לגמרי – מה צריך לעשות בשבת? אנו נמצאים ביישוב המרוחק מבית
שלום וברכה, אני ב"ה בתחילתו של הריון ראשון. לא כל כך ברורות לי ההשלכות הרפואיות וההלכתיות של צום בהריון בכלל, ובפרט אצלי. שאלתי היא האם
בס"ד שלום וברכה, במקרה שאדם בגיל 80 שחולה בסכרת, ויש לו גידול בלבלב והוא סובל ונמצא במצב של סכנת חיים, האם צריךמותר להמנע מלחבר אותו