ידועה תשובתו של הרדב"ז שאין אדם חייב להפסיד אבר מאבריו ע"מ להציל את חברו, אולם מידת חסידות יש בזה.
מה יהיה הדין באישה שצריכים לעשות לה ניתוך קיסרי לרוחב הבטן (לא הניתוח הרגיל) וכתוצאה מזה כנראה אתבד את רחמה ולא תוכל להיות שוב בהריון, נראה לי ברור שאינה חייבת להפסיד את הרחם , אולם אם היא מוכנה ויש לה כבר ילדים (ובעלה קיים פרו ורבו), יהיה מותר ? יש בית שמואל באבן העזר ס' א' סק"יז(אם אינני טועה) שמותר לאדם לא להתחתן עם אישה שניה אם זה יגרום למריבה עם ילדיו,אז אם למנוע מריבה מותר אז יתכן גם להציל את העובר יהיה מותר ?
אולם אם זה ההריון הראשון האם מותר לה לאבד את הרחם בשביל להציל את העובר ואז ימנע מבעלה פרו ורבו ,האם עדיף העובר שעכשו הוא קיים או שנגיד ה' יעזור ויהיו הריונות נוספים.
בתודה
החלק העובדתי של השאלה לא ברור.
מדוע דווקא ניתוח קיסרי לרוחב הבטן יגרום לאיבוד הרחם?
אנא ברר קודם כל את העובדות ואז ניתן יהיה לדון בתשובה.
שלום לכבוד הרב, ביום כיפור אהיה בשבוע ה32 להריוני(תחילת חודש שמיני). מכיוון שאני סובלת מאנמיה אני מטופלת בכדורי ברזל חזקים. ספירת הדם האחרונה שלי היתה
אם אני יכול ללמוד רפואה (יש לי הציונים המתאימים בבגרות ובפסיכומטרי) – אבל המקצוע מעניין אותי אישית כמו מקצועות מאתגרים אחרים שמעניינים וחשובים לי באותה
אני בת 23,שבועיים לאחר לידה ראשונה ב"ה, אני מאוד מתלבטת כרגע בנוגע למניעת הריון, מצד אחד אני רוצה בהרחבת המשפחה והבנתי שלא רצוי למנוע את