(לא הבנתי את השאלה)
Is the wife of a male patient undergoing coronary by-pass surgery on the pump deemed top have been a widow for any period of time?
ידועה תשובתו של הרדב"ז שאין אדם חייב להפסיד אבר מאבריו ע"מ להציל את חברו, אולם מידת חסידות יש בזה.
מה יהיה הדין באישה שצריכים לעשות לה ניתוך קיסרי לרוחב הבטן (לא הניתוח הרגיל) וכתוצאה מזה כנראה אתבד את רחמה ולא תוכל להיות שוב בהריון, נראה לי ברור שאינה חייבת להפסיד את הרחם , אולם אם היא מוכנה ויש לה כבר ילדים (ובעלה קיים פרו ורבו), יהיה מותר ? יש בית שמואל באבן העזר ס' א' סק"יז(אם אינני טועה) שמותר לאדם לא להתחתן עם אישה שניה אם זה יגרום למריבה עם ילדיו,אז אם למנוע מריבה מותר אז יתכן גם להציל את העובר יהיה מותר ?
אולם אם זה ההריון הראשון האם מותר לה לאבד את הרחם בשביל להציל את העובר ואז ימנע מבעלה פרו ורבו ,האם עדיף העובר שעכשו הוא קיים או שנגיד ה' יעזור ויהיו הריונות נוספים.
בתודה
החלק העובדתי של השאלה לא ברור.
מדוע דווקא ניתוח קיסרי לרוחב הבטן יגרום לאיבוד הרחם?
אנא ברר קודם כל את העובדות ואז ניתן יהיה לדון בתשובה.
Is the wife of a male patient undergoing coronary by-pass surgery on the pump deemed top have been a widow for any period of time?
שלום רב אני סובל מדלקת כרונית בערמונית.ניסיתי בהמלצת רופא לקחת אופלודקס, ציפרודקס , ועוד סוגי אנטיביוטיקה שונים – ללא הועיל.עם השנים הבעיה מחריפה בכל פרמטר
מה דינו של חולה אפילפסיה שלוקח בקביעות תרופות? האם חייב להמשיך לקחת את התרופות למרות הצום? ואם כן, האם חייב לצום למרות שבעצם הוא שובר
לכבוד הרב הלפרין שליט"א במחילה על ההפרעה מזמנו היקר של כבודו. קיבלתי הבוקר טלפון מאחד מחברי הטובים, שבנו מאורס ועומד להינשא אחרי ט' באב, ואתמול