צום יום הכיפורים לאשיה מבוגרת (בת 86)
בס"ד שלום וברכה אמי בת 86 שנה, מצב בריאותי רגיל לגילה, ורוצה לדעת אם יכולה לצום ביו"כ תודה רבה וגמר חתימה טובה
Is it permissible for a woman to have a healthy breast removed if she discovers through genetic testing that she may develop the disease later on?
Also, what does halakha say about the issues of medical records privacy, genetic testing, and employment or insurance company discrimination against people who have tested positively for cancer?
In practice, the answer depends on the incidence of breast cancer among women who carry the relevant genes, as well as on the degree of certainty that by removing the breast we can prevent the development of cancer.
As far as I know, there are not enough proven facts to satisfy these details. Until there are more specific details I cannot give a definite answer.
בס"ד שלום וברכה אמי בת 86 שנה, מצב בריאותי רגיל לגילה, ורוצה לדעת אם יכולה לצום ביו"כ תודה רבה וגמר חתימה טובה
I am a rabbi and I am about to teach a course on Jewish bioethics. I would like to receive a teshuva (or teshuvot) on
שלום, אני בשבוע 38 להריון. ברצוני לברר בעניין הוצאת קוטילדון מהשיליה,לאחר הלידה,לאחסון בבקבוק אלכוהול, והעברתו לבית מרקחת הומאופטי, על מנת להכין תרופה הומאופטית לחיזוק מערכת
my name is XX, I'm 42 and I live in Italy. In July 2002 I was diagnosed with ALS/MND, a rare neurological disease that attacks
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.