הסרת שחלות לחולדה
אני סטודנטית לתואר שני במגמה לפסכיוביולוגיה באוניברסיטת ת"א. בשבוע הקרוב אני אמורה להבחן במעבדה. במסגרת המבחן אני אמורה לבצע ניתוח הסרת שחלות לחולדה. הבנתי שיש
ידועה תשובתו של הרדב"ז שאין אדם חייב להפסיד אבר מאבריו ע"מ להציל את חברו, אולם מידת חסידות יש בזה.
מה יהיה הדין באישה שצריכים לעשות לה ניתוך קיסרי לרוחב הבטן (לא הניתוח הרגיל) וכתוצאה מזה כנראה אתבד את רחמה ולא תוכל להיות שוב בהריון, נראה לי ברור שאינה חייבת להפסיד את הרחם , אולם אם היא מוכנה ויש לה כבר ילדים (ובעלה קיים פרו ורבו), יהיה מותר ? יש בית שמואל באבן העזר ס' א' סק"יז(אם אינני טועה) שמותר לאדם לא להתחתן עם אישה שניה אם זה יגרום למריבה עם ילדיו,אז אם למנוע מריבה מותר אז יתכן גם להציל את העובר יהיה מותר ?
אולם אם זה ההריון הראשון האם מותר לה לאבד את הרחם בשביל להציל את העובר ואז ימנע מבעלה פרו ורבו ,האם עדיף העובר שעכשו הוא קיים או שנגיד ה' יעזור ויהיו הריונות נוספים.
בתודה
החלק העובדתי של השאלה לא ברור.
מדוע דווקא ניתוח קיסרי לרוחב הבטן יגרום לאיבוד הרחם?
אנא ברר קודם כל את העובדות ואז ניתן יהיה לדון בתשובה.
אני סטודנטית לתואר שני במגמה לפסכיוביולוגיה באוניברסיטת ת"א. בשבוע הקרוב אני אמורה להבחן במעבדה. במסגרת המבחן אני אמורה לבצע ניתוח הסרת שחלות לחולדה. הבנתי שיש
Post Content שלום לפני כמה שנים עברתי ניתוח הידרוצלה (מים באשך) ומאז אני מרגיש אי נוחות באזור והנורא מכל הוא שמאז הניתוח לפחות פעם בשבוע
שלום כבוד הרב! אני לפני 3 חודשים טבלתי במקוה לאחר ימי נידה. ומאז אני איני מקבלת מחזור. אני סובלת מתת פעילות של בלוטת התריס ובבדיקות
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.