סיפוק מיני לאישה בברית המילה
רש"י מפרש ברית מילה בהקזת דם ולא בחיתוך העורלה כולה. שמא בחיתוך העורלה לכמה חלקים והשארת החלקים במקומם יביאו בזמן קיום המגע המיני בין בני
יש לנו בעיה הלכתית … הרופא צריך להוציא את התפרים מהעין (תחת הרדמה כמובן) ביום 30 או 31 במרץ שזה יוצא בחג של פסח או ביום טוב שני של גלויות.
הבעיה היא שזה לא כל כך נתון לשיקולו באיזה יום לעשות את זה – זה קשור לנהלים של בית הרפואה וזמינות של חדר הניתוח. הוא חייב לעשות את זה בימים הללו (כך הוא אמר)
הוא יודע שזה פסח ואמר שאין ברירה פשוט זה הימים היחידים האפשריים ואין לו אפשרות לדחות את זה או להקדים (בגלל העין)
מה אני עושה? אם זה יהיה ביום טוב שני של גלויות אין לי כמעט בעיה אבל מה אני עושה אם זה בחג (כמובן שהמוניות זה גוים אבל בכל זאת)?
שלום רב.
תינוקת בת חודשיים שנזקקת לניתוח עין — מוגדרת, קרוב לודאי, כחולה שיש בה סכנה, אך אין ספק שיש לה דין "חולה" לכל הדעות.
השארת תפרים זמן רב מעבר למועד הוצאתם עלול לאפשר זיהומים מיותרים במקומם.
לכן על פי הדין, אם לא ניתן לדחות או להקדים את הוצאת התפרים, בין היתר מפני הצורך בהרדמת התינוקת לצורך הוצאת התפרים, וכל הפעולות הכרוכות בכך נעשות ע"י גוי, בודאי שמותר לבצע זאת אפילו ביו"ט ראשון.
אם לא ניתן לבצע את הכל ע"י גוי, אזי יש לשאול שוב ולצרף לשאלה את כל הנתונים הרפואיים הקשורים לנדון.
מובן שמוטל על הרב המורה להקפיד ולהבהיר לאבי התינוק שאין כאן היתר כללי העלול להביא ח"ו לפרצה חמורה, אלא מדובר כאן בהוראת היתר מיוחדת למקרה זה בלבד, ואין להקיש ממנה לשום מקרה אחר בלא הוראת חכם.
התייעצתי בנושא גם עם מחבר ה"נשמת אברהם" הרב פרופ' אברהם שליט"א, ומסקנת הדברים היא גם על דעתו.
רש"י מפרש ברית מילה בהקזת דם ולא בחיתוך העורלה כולה. שמא בחיתוך העורלה לכמה חלקים והשארת החלקים במקומם יביאו בזמן קיום המגע המיני בין בני
האם מותר ליטול תרופות (באופן כללי) אם אינני שותה כלום פשוט בולע אותם בלי מים? או שהדבר נחשב להפרת צום
שלום כבוד הרב, לבעלי יש בעיה רפואית (דלקת כרונית בשלפוחית השתן) לדברי הרופא אסור לו להתאפק הרבה זמן בנושא התפרקות הזרע (בין 3-5 ימים). חשוב