צום יום הכיפורים בהריון (שבוע 22)
שלום רב, שאלתי נוגעת ליום כיפור הבא עלינו לטובה בעז"ה, אני בהריון טבעי ראשון, שבוע 22, לאחר ניסיונות של שנתיים כמעט. מבחינת מצבי הרפואי, היה
לכבוד הרב שיחי
אני אדם חרדי אשתי בת 38 ויש לנו 5 ילדים {3 בנים ו2 בנות}
אשתי לוקחת כדורים למניעת הריון אבל אם כל הכדורים שלקחה היא ממשיכה לדמם לסירוגין וקשה לה מאוד מאוד להטהר.
פנינו לרב בארה"ב שאמר לנו שיש איזה ניתוח חדשני {לא קשירת חצוצרות} שזה יסדר את בעית הדימום אבל היא לא תוכל ללדת אחר כך. אני לא זוכר את השם של הניתוח אבל הוא אמר שהרב אלישיב שליט"א מתיר את הניתוח הזה ואשתי גם לא מעונינת בעוד ילדים.
האם הרב יכול לעזור לי במידע- האם באמת הרב אלישיב מתיר? וא"כ מדוע כי אני מבין שזה לא הפיך? או שאולי זה כן הפיך באפשרות מסוימת
אני מאוד אודה לרב שליטא אם אתם תוכלו לעזור לי!
מבחינה הלכתית מדובר בסירוס לא הפיך לכל דבר, שכן בתהליך הזה הורסים באופן מכוון חלק מכלי הרביה באופן שמונע הריונות נוספים.
לדיון מפורט יותר בסוגיא זו ראה:
א. מאמרי על התקן תוך רחמי פרוגסטוגני בדמם ווסתי כבד כטיפול מונע כריתת רחם ספר אסיא י, עמ' 248-260 (2007) ; אסיא עא-עב, עמ' 131-143 (2003).
ב. מכתבו של ד"ר רבינזון הרס רירית הרחם – האם יש בה איסור סירוס? ספר אסיא י, עמ' 261-266 (2007); אסיא עז-עח, עמ' 203-208 (2006)
ג. תשובתי שם עמ' 209-216
[נ.ב. אין להביא ראיה מהנאמר בשם הרב אלישיב שליט"א בלא שנמסר בצורה מדוייקת לחלוטין מה היה נוסח השאלה, ומה היה נוסח התשובה]
שלום רב, שאלתי נוגעת ליום כיפור הבא עלינו לטובה בעז"ה, אני בהריון טבעי ראשון, שבוע 22, לאחר ניסיונות של שנתיים כמעט. מבחינת מצבי הרפואי, היה
אני מעדת אשכנז בהריון בשבוע 41 עם בצקות ברגליים … קיבלתי הוראה להשאר בבית עם רגליים מורמות. אין לי אפשרות של שמיעת תקיעת שופר בבית.
מה עמדת ההלכה בדבר ניתוח קוסמטי – האם לאור סכנה שיש בכל ניתוח בגלל הרדמה מותר להסתכן בניתוח שלא חייבים לשם בריאות. מדובר על מצב
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.