Holding a dying baby
It is customary here that the parents hold the child either before or after the endotracheal tube is removed. I know the Halacha is that
רציתי לשאול בענין קרבה משפחתית:
יש מקרה שבו אני מעונין לשאת אשה,שנולדה במשפחה שהם בני דודים,שיצאו מהם בעלי מום,והיא יצאה עם מום בלב,שאינו מסוכן לדברי הרופאים,ושאפשר לחיות איתו כל החיים(הושתל קוצב לב).
רציתי לשאול עם כמה אחוזים של סיכויי שהמחלה תעבור בתורשה,והאם יש הבדל שאני ממוצא מרוקאי והיא ממוצא הודי.זאת ועוד שראיתי באתר שיש הלכה שאסור לשאת כל בעל מום
(יבמות סד ב; רמב"ם, איסורי ביאה כא ל; טושו"ע אבהע"ז ב ז; חזו"א יו"ד סי' קנד סק"ב
ןהאם יש אפשרות למצוא את התשובה מבחינה מדעית בבדיקה גנטית
א. היכן ראית באתר "שיש הלכה שאסור לשאת כל בעל מום"?
ובוודאי שאין איסור לשאת אשה עם לקוי גופני או בריאותי קטן.
ב. לשאלת אחוזי הסיכון שהליקוי יעבור לילדים, הדבר תלוי בהרבה פרטים, ומשום כך יש לפנות באופן מסודר למרפאת יעוץ גנטית.
ברוב בתי החולים הגדולים (כמו הדסה עין כרם בירושלים) קיימת מחלקה כזו.
ג. ככלל, אם הליקוי המדובר מקורו בנישואי הקרובים של ההורים, אזי הסיכוי שהוא יעבור לדור הבא כאשר בני הזוג הם ממוצא שונה ומרוחק זה מזה הוא קטן ביותר.
It is customary here that the parents hold the child either before or after the endotracheal tube is removed. I know the Halacha is that
שלום אני בשבוע 25 להריון. הברזל שלי נמוך מאד 9.3 בבדיקה האחרונה. כיצד עלי לנהוג בצום יום כיפור? תודה גמר חתימה טובה
שלום כבוד הרב, הנני בת 30 ונכנסתי להריון לאחר טיפולי פוריות ב"ה. לפני מס' ימים התחילו דימומים קלים וניגשתי לרופאה לבדיקה הרופאה בדקה אותי וראתה
לכבוד רבני מכון שלזינגרשלום רב,לאחרונה אני עוסק בכתבים הרפואיים של הרמב"ם ונתקלתי בשאלה. הרמב"ם מציע בפני מטופלו- הסולטאן א-פאצ'ל א-דין, טיפול הכולל יין ושמיעת מוזיקה.