שימוש במחשב בשבת בבית החולים
שאלתי היא לגבי השימוש במחשב בשבת. בבית החולים בו אני עובדת כל מערכת התיקים ממוחשבת, כך שהמעקב אחר החולים, מתן הפקודות וכו' הכל מבוצע בהוראת
האם מותר לכהן להנשא לאלמנה?
למה התורה מדגישה בפרשת אמור גרושה מאשה?
לשאלה הראשונה:
כהן הדיוט מותר לו להינשא לאלמנה ורק כהן גדול יש עליו איסור לשאת אלמנה, וזו הסיבה מדוע התורה מציינת דווקא גרושה אסורה לכהן ולא אלמנה.
ואף על פי שביחזקאל מ"ד כתוב "והאלמנה אשר תהיה אלמנה מכהן יקחו" והמשמעות שלכהן מותר לשאת רק אלמנה מכהן ולא אלמנת ישראל. יעוין במפרשים, שהפיסוק בפסוק הוא "והאלמנה אשר תהיה אלמנה (למעט חלוצה האסורה לכהן) – מכהן יקחו", כלומר שלא לכל הכהנים מותר לקחת אלמנה, דהרי לכהן גדול אסור לשאת אלמנה, אלא לחלק מהכהנים מותר לשאת אלמנה, דהיינו רק לכהן הדיוט.
לשאלה השניה:
יעויין בתו"כ פרק א' י"א שדרשו:
" 'גרושה מאשה' ולא מאיש שאינו אשה, זו דרש ר"א בן מתיא. הרי שהלך בעלה למדינת הים ואמרו לה מת בעלך (הכהן) ונתקדשה לאחר, ואחר כך בא בעלה הראשון, מנין שהיא מותרת לחזור לראשון, אף על פי שהאחרון נתן לה גט, לא פסלה מן הכהונה – תלמוד לומר 'גרושה מאשה' ולא מאיש אחר."
שאלתי היא לגבי השימוש במחשב בשבת. בבית החולים בו אני עובדת כל מערכת התיקים ממוחשבת, כך שהמעקב אחר החולים, מתן הפקודות וכו' הכל מבוצע בהוראת
סליחה מראש שאין לי את המקורות אבל את מי ששאלתי הכיר את הענין. מישהו מהעבודה שאל אותי לגבי שני פרטים בגמרא שנראים כסותרים את מה
נאמר לי שאם עבר 24 שעות מהנקה אחרונה אסור לחזור להניק כי זה יביא עין הרע על התינוק. רציתי לדעת אם זה אכן נכון ?
האם קיים אזכור ללבלב במקורות? אם הרופילוס זיהה את הלבלב למה חז"ל לא מדברים עליו? האם הרמב"ם מתיחס לאיבר זה? בתודה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.