תאומים סיאמיים
שלום ברצוני לדעת מה פוסקת ההלכה במקרה של תאומים סיאמיים כאשר יש מצב שבו ניתן להציל את האחד מן התאומים ולאפשר לו לחיות כרגיל ואילו
האם מותר לכהן להנשא לאלמנה?
למה התורה מדגישה בפרשת אמור גרושה מאשה?
לשאלה הראשונה:
כהן הדיוט מותר לו להינשא לאלמנה ורק כהן גדול יש עליו איסור לשאת אלמנה, וזו הסיבה מדוע התורה מציינת דווקא גרושה אסורה לכהן ולא אלמנה.
ואף על פי שביחזקאל מ"ד כתוב "והאלמנה אשר תהיה אלמנה מכהן יקחו" והמשמעות שלכהן מותר לשאת רק אלמנה מכהן ולא אלמנת ישראל. יעוין במפרשים, שהפיסוק בפסוק הוא "והאלמנה אשר תהיה אלמנה (למעט חלוצה האסורה לכהן) – מכהן יקחו", כלומר שלא לכל הכהנים מותר לקחת אלמנה, דהרי לכהן גדול אסור לשאת אלמנה, אלא לחלק מהכהנים מותר לשאת אלמנה, דהיינו רק לכהן הדיוט.
לשאלה השניה:
יעויין בתו"כ פרק א' י"א שדרשו:
" 'גרושה מאשה' ולא מאיש שאינו אשה, זו דרש ר"א בן מתיא. הרי שהלך בעלה למדינת הים ואמרו לה מת בעלך (הכהן) ונתקדשה לאחר, ואחר כך בא בעלה הראשון, מנין שהיא מותרת לחזור לראשון, אף על פי שהאחרון נתן לה גט, לא פסלה מן הכהונה – תלמוד לומר 'גרושה מאשה' ולא מאיש אחר."
שלום ברצוני לדעת מה פוסקת ההלכה במקרה של תאומים סיאמיים כאשר יש מצב שבו ניתן להציל את האחד מן התאומים ולאפשר לו לחיות כרגיל ואילו
לכבוד מערכת אסיא שלום רב ראיתי פעם מאמר, כמדומני באסיא, שמבאר את המשנה בנדה יז: אודות עליה חדר ולול, המבאר את המשנה בהתאם למציאות הידועה
משפחה שאב המשפחה לקה בהתקף פסיכוטי אך איננו מסוכן ולא פוגע בעצמו ובזולת, אך מתנהג בטירוף, חושד בילדיו ובאישתו מסתובב בבית ופונה למזיקים שונים אותם
שלום הרב מרדכי!זכור לי משהו בשם הגרשז"א על כך שאם יש צורך במים חמים בשבת לפיקוח נפש, ולשואל אין, ולשכנים יש אבל באמצע הלילה הם