הדלקת נרות חג בחדר בית חולים
מועדים לשמחה אשה השוכבת במרכז רפואי, ואין באפשרותה להדליק לכבוד שבת ויום טוב, נרות רגילים, בשל חשש בטיחותי, אלא נרות הפועלות על ידי סוללה או
האם מותר לכהן להנשא לאלמנה?
למה התורה מדגישה בפרשת אמור גרושה מאשה?
לשאלה הראשונה:
כהן הדיוט מותר לו להינשא לאלמנה ורק כהן גדול יש עליו איסור לשאת אלמנה, וזו הסיבה מדוע התורה מציינת דווקא גרושה אסורה לכהן ולא אלמנה.
ואף על פי שביחזקאל מ"ד כתוב "והאלמנה אשר תהיה אלמנה מכהן יקחו" והמשמעות שלכהן מותר לשאת רק אלמנה מכהן ולא אלמנת ישראל. יעוין במפרשים, שהפיסוק בפסוק הוא "והאלמנה אשר תהיה אלמנה (למעט חלוצה האסורה לכהן) – מכהן יקחו", כלומר שלא לכל הכהנים מותר לקחת אלמנה, דהרי לכהן גדול אסור לשאת אלמנה, אלא לחלק מהכהנים מותר לשאת אלמנה, דהיינו רק לכהן הדיוט.
לשאלה השניה:
יעויין בתו"כ פרק א' י"א שדרשו:
" 'גרושה מאשה' ולא מאיש שאינו אשה, זו דרש ר"א בן מתיא. הרי שהלך בעלה למדינת הים ואמרו לה מת בעלך (הכהן) ונתקדשה לאחר, ואחר כך בא בעלה הראשון, מנין שהיא מותרת לחזור לראשון, אף על פי שהאחרון נתן לה גט, לא פסלה מן הכהונה – תלמוד לומר 'גרושה מאשה' ולא מאיש אחר."
מועדים לשמחה אשה השוכבת במרכז רפואי, ואין באפשרותה להדליק לכבוד שבת ויום טוב, נרות רגילים, בשל חשש בטיחותי, אלא נרות הפועלות על ידי סוללה או
שלום רב! ברצוני לשאול בעניין חתימה על תרומת איברים, שמעתי מחלוקות רבות בעניין ורציתי לברר את עמדת ההלכה בעניין .האם מותר או אסור לתרום איברים
שלום, 1) האם מותר להשתתף בניסוי בו אני תפקידי להזריק תרופה לעכברים האמורה לגרום להחלשתם ולמותם, לצורך קידום הידע לגבי התרופה? יש לציין שזהו חלק
שלום כבוד הרב, אני בהריון בשבוע 17 (הריון ראשון) במסגרת הבדיקות הגנטיות שביצעתי התגלה שאני ובעלי נשאים למחלת SMA (ניוון שרירים לתינוקות) היום עברתי בדיקת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.