בס"ד
שלום וברכה,
אנחנו חברה המפתחת סכין משולבת לייזר להורדת רקמות העלולות להתפתח לסרטן. אנו עושים ניסויים בשלבי הפיתוח ומעוניינים לעשות ניסויים גם על רקמות של אדם (וושט) על מנת לדמות כמה שיותר את המצב האמיתי.
האם מותר? באילו תנאים?
תודה מראש!
א. כל מכשיר רפואי חדש, שנועד לטיפול בבני אדם, חייב לקבל אישור של אמ"ר (אביזרים ומכשירים רפואיים) במשרד הבריאות.
לאחר קבלת אישורם הם יקבעו אם יש צורך בניסוי מאושר ע"י ועדת הלסינקי (מקומית או ארצית) או שניתן להשתמש במכשיר בבתי החולים.
ב. כדי להתיר ניוול המת ולקיחת רקמת ושט לניסויים באיזמל לייזר חדש, יש צורך להוכיח כי הניסוי חיוני לפיתוח מכשיר אשר יקטין סכנת חיים בניתוחי אמת.
במידה ויש לכם הוכחה לכך – כדאי לפנות לעו"ד מאיר ברודר מהמחלקה המשפטית במשרד הבריאות כדי לברר כיצד ניתן לקבל רקמות אלה בפועל.
כמו כן, ברגע שניתן אישור המחלקה המשפטית של משרד הבריאות יש צורך להפנות את המסמכים האלה גם לרב יעקב רוז'ה, הרב של המכון הפתולוגי וחבר מועצת הרבנים הראשית, לקבל את חוות דעתו ההלכתית.
לכבוד הרב הלפרין שלום וברכה, בהמשך לשיחתנו הטלפונית בענין עבודה בחדר לידה בבי"ח "סורוקה" בשבת, שוחחתי עם במבי, ועם עוד שתי מיילדות ותיקות ויראות שמים.
אני עושה עבודה, ועלי לדעת כמה דברים בנוגע למחלות נפש: האם יש בעיה מבחינת ההלכה לאשפז אנשים חולי נפש בכפיה? אם כן, מהי? והיכן אוכל
מה מעמדו ההלכתי של תינוק שנולד מ- אם פונדקאית גויה, והוריו הביולוגיים (זרע וביצית) יהודים ? אשמח לקבל חומר או ההכוונה היכן יש לי מידע
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.