שמירת הבריאות בדרך התורה
שלום רב אני תלמידת המכללה בבית וגן, ובמסגרת לימודי לתעודת הוראה אני כותבת עבודה בנושא שמירת הבריאות בדרך התורה. במהלך ההכנות לקראת כתיבת העבודה עיינתי
איזה תרופות מותר לקחת בשבת יש לי כדורים וספריי נגד נזלת ושיעול האם מותר לי לקחת אותם במידה שהתחלתי כבר לפני זה ?
לגבי תרופות הנלקחות בפה, מה שקובע איננו הרכב התרופה אלא מצבו של הנזקק לתרופה.
וככלל הכלל הקובע הוא שמי שמוגדר כ"חולה" גם אם הוא חולה שאין בו סכנה – רשאי לקחת אותו בשבת.
לעומת זאת אם הוא מוגדר רק כבעל מיחושים שאינו חולה – אסור לו לקחת את התרופה בשבת.
פרטים – ראה שמירת שבת כהלכתה, חלק א' פרקים לב-לד, ובמקורות שם.
החזון אי"ש הוסיף, שתרופה הנלקחת מספר ימים עוקבים מותר להמשיך ולקחת אותה גם בשבת, כי עצם העובדה שיש צורך לקחת אותה כמה ימים משנה את המעמד של הנוטל ל"חולה".
הדברים הובאו בספר אסיא ט' עמ' 194 (הוצאת מכון שלזינגר, 2004)
שלום רב אני תלמידת המכללה בבית וגן, ובמסגרת לימודי לתעודת הוראה אני כותבת עבודה בנושא שמירת הבריאות בדרך התורה. במהלך ההכנות לקראת כתיבת העבודה עיינתי
האם ניתן להציע לחיילים שמתגייסים לצבא, לחתום במהלך שרשרת החיול בבקו"מ על כרטיס אד"י?
שלום רב, בת 24. נשואה 3 שנים.בשנה וחצי הראשונות סבלתי רבות מדלקות בדרכי השתן. מאז שנה וחצי אנו מנסים להרות ללא הצלחה. כעת אני מקבלת
שלום רציתי לדעת האם יש בעיה הלכתית בניתוח הזזת לסת בולטת לצרכים אסטטיים? אם כן, מה?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.