ניתוח לאחר המוות לצורך מחקר
I am making an inquiry regarding one of my congregants, whose wife is suffering from acute Alzheimer’s disease. He has been approached by a local
כבוד הרב שלום!
הנני מטפלת ברפואה אלטרנטיבית- טיפולי רפלקסולוגיה, זהו תחום שדורש מגע בכפות הרגליים עד הברכיים.
לפני מס` ימים נתבקשתי מאחת המטופלות שלי לטפל בשני בניה, בגילאים 15 ו-17, בעקבות בעיה של קשב וריכוז. שאלתי היא האם יש היתר לטפל בילדיה, או שיש איסור מוחלט, גם כאשר האמא נמצאת במתחם של הבית (כמובן שהדלת של חדר הטיפולים פתוחה)
תודה מראש, ושבוע טוב!
ג.
לגבי טיפול בגברים בעיסוי או ברפלקסולוגיה, קיימת בעיה הלכתית אמיתית עקב ההשפעה האירוטית האפשרית על המטפלים והמטופלים, ולכן, פרט למצבי חרום אין לטפל בבין המין השני.
במצב של סבל גדול, אף שאין בו סכנת חיים, בשעת הדחק ניתן להקל אם העיסוי נעשה בלא מגע יד ישיר (באמצעות כפפות, או מטלית בד שחוצצת בין יד המעסה לגוף המעוסה), במקום בו נמצאים כל הזמן גם אנשים אחרים.
בחוברת אסיא הקרובה (פ"א-פ"ב) האמורה לצאת לאור בקרוב, הוקדש מאמר הלכתי נרחב לשאלות על טיפולים פיזיותרפיים ורפלקסיביים בבני המין השני.
I am making an inquiry regarding one of my congregants, whose wife is suffering from acute Alzheimer’s disease. He has been approached by a local
שאלה מס' 109827 שלום השאלה שלי היא האם יש בעיות הלכתיות להיות רופא בתחום כלשהו של רפואה או במצבים מסויימים? ואם יש, אודה לכם אם
שלום רב! 1. האם דיכאון אחרי לידה הינה מחלה גנטית/תורשתית? 2. האם יש לבת סיכוי גבוה יותר לסבול מדכאון אחרי לידה אם אמה סבלה מזה?
בס"ד אנחנו נשואים ב"ה ורצינו לשאול לגבי חיי האישות.האם מותר נישוק של הגבר באותו מקום ולהיפך ומהם הגדרים. תודה נשמח אם השאלה לא תפורסם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.