ידוע שישנו איסור לבצע הפלה על פי היהדות, ברצוני לדעת האם לכל אורך ההריון הסיבה היא זהה או שמא, אם לדוגמא נערה מגלה שהיא בודאות בהריון ממש מספר ימים קצר לאחר המגע המיני, האם גם אז אסור לה להשתמש באמצעים שיגרמו לעצירת ההריון ואם כן מתוקף איזו סיבה (כלומר לא רק מתוקף איזה איסור) או אם אפשר פשוט לפרט מה האיסורים השונים להפלה והאם יש איסור שונה לתקופות שונות בהריון, חשוב לי לציין שאנני מתריס כנגד האיסור ואני מתענין מבחינת "דע מה שתשיב" כי נתקלתי בויכוח על הנושא הזה עם ידיד חילוני. תודה,
מומלץ שתעיין במקורות הבאים:
1. במאמרו של הרב ד"ר הלפרין "הפסקת הריון – היבטים משפטיים, מוסריים והלכתיים" שפורסם ברפואה ומשפט גליון 27 עמ' 84-90. ניתן לצפות במאמר דרך אתר מכון שלזינגר בקישור הבא: https://www.medethics.org.il/articles/MISC/RUM1.asp
2. באנציקלופדיה הרפואית הלכתית של פרופ' אברהם שטינברג (הוצאת מכון שלזינגר, ירושלים) כרך ב' ערך "הפלה" עמ' 47-115, ובמקורות המצויינים שם.
כבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין, שלום, קראתי את תשובתך בעניין צום יו"כ לאם המניקה אם התינוק אוכל בנוסף מוצקים. לפיה אין לה היתר לשתות לשיעורין.
בנוגע לכדורי ADVIL LIQUI-GEL נרכשו בארה"ב ויוצרו ב ארה"ב האם ישנה בעית כשרות איתם?
שלום רב, רציתי לשאול מס' שאלות. 1. האם יש טעם והיתר לעשות בדיקות גנטיות בין בני זוג נשואים כבר שעשו רק בדיקת נשאות לטיי-זקס (כשאין
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.