בירור על ביוץ בזמן 7 הנקיים – בעקבות תשובה
שלום אני שואלת את השאלה בעקבות תשובה שקראתי של כבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין שנתת כאן על ביוץ בזמן ה7 נקים ועקרות הלכתית 1 כתבת
שלום
ברצוני לברר
ממה מיוצר בדרך כלל האלכוהול שנמצא בבשמים בימינו האם מיוצר מחיטה?
והאם בשמים בימינו ראויים לאכילה כי יש אגדות על חיילים רוסיים שהיו שותים בשמים כשלא נמצא להם משקאות אלכוהליים, השאלה היא האם הדברים היו בבשמים פרימטיביים של פעם או ששיכים גם היום?
תודה רבה
אלחנן
תשובת הרב אוהד אהרון:
מבירור שערכתי אצל מורי הוראה עולה, שיתכן שימצא בימנו בבשמים אלכוהול המופק מחמץ אבל אין כלל ברור בזה. וכן יש הסכמה שעל פי רוב טעם הבשמים נחשב פגום ואינו ראוי למאכל אדם.
ולכן לגבי השימוש בבשמים תלוי הדבר במחלוקת הפוסקים. דעת האור לציון (ח"ג פ"ח שאלה ו') והגרשז"א (הליכות שלמה פסח פ"ד ס' י"א) היא שגם לסוברים שסיכה נחשבת כשתיה (ע' משנ"ב ס' שכ"ו בביאור הלכה ד"ה "בשאר") מ"מ לא חל בסיכה הכלל של "אחשביה" היינו שמחשיב החמץ הפגום כשמשתמש בו (ע' משנ"ב ס' תמ"ב ס"ק כ"א),ולשיטתם יהיה מותר להשתמש בפסח בקרם לחות, סבון, איפור וכדו' המכילים חמץ שטעמו פגום, ולכאורה הוא הדין בבושם.
לעומת זאת בשו"ת אגרות משה (ח"ג ס' ס"ב) משמע שדין אחשביה חל גם לפי שיטת הסוברים שסיכה כשתיה, וזאת בתנאי שמשתמש בתערובת להנאה ולא לרפואה, ולפי זה יוצא שגם בושם אסור.
אמנם נראה שמעיקר הדין אין צריך למכור את הבושם לנכרי, ולא עובר עליו משום בל יראה ובל ימצא גם למחמירים כמבואר בשו"ע שם.
פסח כשר ושמח
שלום אני שואלת את השאלה בעקבות תשובה שקראתי של כבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין שנתת כאן על ביוץ בזמן ה7 נקים ועקרות הלכתית 1 כתבת
I am writing an article about reconstructive breast surgery following a mastectomy. I must also address the question of permissibility/prohibition of prophylactic mastectomy with a
I have looked hi and low and i cannot find a shomer shabbos surgical residency. Is it mutar to knowing join a non shomer shabbos
בעז"ה אשתי אמורה ללדת שלשיה כמה שאלות לכבוד הרב א. כמה פעמים צריכים לברך הטוב והמטיב או שהחינו שהרי הברכה אינה על הלידה אלא על
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.