מריחת קרם הגנה בשבת ובחג
שלום נטלתי כדורי רואקוטן לפני כמה שנים,ובעיקבות כך יש לי רגישות חזקה מאוד לשמש. בכל יום מימות השבוע לפני כל חשיפה לשמש אני מורחת קרם
רצוני לשאול מהו מעמדו ההלכתי של חובש במד"א, האם מעמדו ההלכתי הוא כשל רופא, (ונפקא מינה לעניין כל ההלכות שנאמרו ברופא, כמו למשל ההלכה שאסור לת"ח לגור בעיר שאין בה רופא) או שאין לו גדר של רופא, כיון שלא למד בבית ספר לרפואה, אלא במד"א בלבד.
שאלותיך הם:
1. האם מותר לדור בעיר שאין בה רופא אך יש בה חובש במד"א?
2. האם לגבי חילול שבת דינו כרופא, דהיינו כל שיש לו לפחות ספק שמדובר במצב של סכנה, האם מותר לחלל את השבת לצורכי הטיפול?
התשובה לשאלה 1 היא, לענ"ד שלילית. דהיינו ראוי לדור רק במקום שיש בו טיפול רפואי המקובל בתקופה הנידונה.
התשובה לשאלה 2 היא חיובית.
דהיינו כל עוד רופא לא אומר אחרת, יש תוקף הלכתי ברור לעמדתו של החובש המוסמך.
שלום נטלתי כדורי רואקוטן לפני כמה שנים,ובעיקבות כך יש לי רגישות חזקה מאוד לשמש. בכל יום מימות השבוע לפני כל חשיפה לשמש אני מורחת קרם
שלום רב וגמר חתימה טובה בתי בת 15.5 גובה 157 ס"מ משקל נוכחי כ 43 ק"ג לאחר ירידה של כ 16 ק"ג במס' חודשים התחילה
ב"ה תודה רבה על הקישורים של ההרצאות. בענין התרופות לפסח ואוכל חמץ שחייבים לאוכלו בפסח, הוזכר בהרצאות שאין זה מצוי היום, זה אינו מדוייק (וקצת
בס"ד שלום רב אבקש לקבל את דעתך בנוש רופא שיש חשש לחיו במקום עבודתו כגון מחלות מגיפות (סכנה ממשית) האם הרופא חייב לטפל בחולים במקום
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.