דימום מחמת בדיקת רופא
שלום. ראשית, אציין למען ה"גילוי הנאות" ששלחתי את השאלה הזאת ביום חמישי שעבר לצוות מכון פועה. מכיוון שעד כה לא קיבלתי תשובה, ומפאת דחיפות העניין
רצוני לשאול מהו מעמדו ההלכתי של חובש במד"א, האם מעמדו ההלכתי הוא כשל רופא, (ונפקא מינה לעניין כל ההלכות שנאמרו ברופא, כמו למשל ההלכה שאסור לת"ח לגור בעיר שאין בה רופא) או שאין לו גדר של רופא, כיון שלא למד בבית ספר לרפואה, אלא במד"א בלבד.
שאלותיך הם:
1. האם מותר לדור בעיר שאין בה רופא אך יש בה חובש במד"א?
2. האם לגבי חילול שבת דינו כרופא, דהיינו כל שיש לו לפחות ספק שמדובר במצב של סכנה, האם מותר לחלל את השבת לצורכי הטיפול?
התשובה לשאלה 1 היא, לענ"ד שלילית. דהיינו ראוי לדור רק במקום שיש בו טיפול רפואי המקובל בתקופה הנידונה.
התשובה לשאלה 2 היא חיובית.
דהיינו כל עוד רופא לא אומר אחרת, יש תוקף הלכתי ברור לעמדתו של החובש המוסמך.
שלום. ראשית, אציין למען ה"גילוי הנאות" ששלחתי את השאלה הזאת ביום חמישי שעבר לצוות מכון פועה. מכיוון שעד כה לא קיבלתי תשובה, ומפאת דחיפות העניין
שלום, ברצוני לדעת אם מותר מהתורה לעבור ניתוחים גניקולוגיים פלסטיק. בעיה שנוצרה בעקבות גורם חיצוני ולא בעקבות קיום יחסי אישות.. בגלל שאני בספק אני רוצה