ניגוב לאחר עשיית צרכים
בס"ד ברצוני לשאול שאלה הלכתית ורפואית: האם אדם שצריך לקחת נייר טואלט ולנגב את האמה אחרי שגמר עשיית צרכיו("קטנים") כיוון שממשיך לנטוף האם בן אדם
חבר קרוב שלנו ואשתו אינם מצליחים להביא ילדים לעולם מזה מספר שנים, לאחר בדיקות ונסיונות טיפול ממושכים, גילו כי הבעיה היא בזרעו של חברי שיש בו פגם ואינו יכול להפרות. הפתרון שהוצע להם הוא אימוץ ילד ופתרון שני הפריה מלאכותית באמצעות תרומת זרע מבנק הזרע והוסבר להם כי למרות הסודיות בודקים מראש את מקור הזרע מחשש לגילוי עריות. רצינו לדעת איך ההלכה מתייחסת לילד שבה לעולם בדרך זו. האם הוא ממזר?
על אף דיון הלכתי שהתקיים בדורות האחרונים בנושא, להלכה פסקו גדולי הפוסקים שאין ממזרות בתרומת זרע. הפוסקים הם: הג"ר משה פיינשטיין זצ"ל, הגר"ב ז'ולטי זצ"ל, ויבדלו לחיים הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף שליט"א.
האיסור להשתמש בתרומת זרע מתורם יהודי אנונימי נובע מכך שיש איסור להביא ליצירת ילד שיש לו אב בלתי ידוע.
ילד כזה יכול לפגוש את אחותו מאביו ולשאתה לאשה בלא שידעו שהם אחים מהאב.
כיום תרומות הזרע בישראל הן אך ורק במסלול אנונימי מוחלט. בעוד שבארה"ב יש שני מסלולים מקובלים לתרומת זרע: מסלול אנונימי ומסלול פתוח. אם גם בישראל יפתח מסלול פתוח – לא יהיה קיים יותר האיסור הנ"ל.
בס"ד ברצוני לשאול שאלה הלכתית ורפואית: האם אדם שצריך לקחת נייר טואלט ולנגב את האמה אחרי שגמר עשיית צרכיו("קטנים") כיוון שממשיך לנטוף האם בן אדם
הרב פרופ' אברהם שטינברג והרב ד"ר מרדכי הלפרין שלום רב, במסגרת תואר במשפטים, אני כותבת סמינריון בנושא העדר פוריות כעילת גירושין. ברצוני לבקש מכם פסקי
יש לי שאלה לקראת יום כיפור,אני מקווה שהמענה יתקבל בזמן.. בצומות האחרונים לא צמתי מלא(היה לי היתר לשתות בשיעורים) כי הייתי בשמירת הריון,ואחר כך הנקתי
אנו זוג עם שני ילדים הקטן בן שנה. איננו מעוניינים בילדים נוספים בשנה הקרובה, כך שאני רוצה להשתמש באמצעי מניעה אך בשום פנים ואופן אינני
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.