נטילת גלולת היום שאחרי בשבת
אישה שרבה עם בעלה ורוצה ליטול גלולת פוסטינור (גלולת היום שאחרי, למניעת הריון) בשבת. האם מותר הדבר? אם לא אז האם צריכים לחלל שבת כדי
שלום כבוד הרב
אני מבקש את התייחסותכם לנושא שהופך להיות בוער יותר ויותר בדורנו של הזרעת רווקה. מה הם הצדדים לאיסור ומה הצדדים להיתר ובאילו תנאים נראה להקל. מה מעמד הוולד הנולד מהזרעה זו. והאם המוזרעת נחשבת לקדשה? אני מבקש לצרף גם את המקורות על פיהם הגעתם לפסיקתכם.
אודה על תשובה מהירה ככל האפשר.
בתודה רבה
א ש
הסיבה לאיסור זה הוא החשש שהצאצא מהתרומה האנונימית יפגש עם אחותו מאביו, וישאנה לאשה וילדיהם, לכשהדבר יוודע, יהיו ממזרים.
ראה מאמרו של הרב ד"ר הלפרין "הגדרת הורות וזכות איתור השורשים הביולוגיים". ניתן לצפות במאמר כאן.
ב. ראה גם במקורות המובאים באנציקלופדיה ההלכתית רפואית של הרב פרופ' אברהם שטינברג (מהדורה חדשה תשס"ו) כרך א', ערך הזרעה מלאכותית עמ' 148-161.
את הספר ניתן להשיג דרך מכון שלזינגר. ניתן לרוכשו באופן מקוון דרך אתר המכון.
כמו כן ניתן לראות את עיקרי הדברים בספר "התורה והרפואה" של פרופ' שטינברג. ספר הנמצא בינתיים רק במהדורת רשת. להלן קישור לערך זה דרך אתר מכון שלזינגר
ג. לסיכום: ככלל, ההלכה איננה תומכת בכניסה להריון של נשים רווקות, גם אם ההפריה נעשית מתרומת זרע.
במידה ובכל הוחלט על הזרעה, חייבים להקפיד שהזרע לא יהיה מתורם יהודי אנונימי.
כלומר: אם התורם הוא יהודי, קיים איסור לקבל תרומה אם האנונימיות נשמרת. כאשר קבלת תרומת זרע אנונימית אסורה לחלוטין על פי ההלכה, ועלולה ליצור לצאצא קשיי חיתון בעתיד.
ד. מאחר ולא מדובר כאן בביאה אסורה, המוזרעת, לכאורה איננה מוגדרת כקדשה.
אישה שרבה עם בעלה ורוצה ליטול גלולת פוסטינור (גלולת היום שאחרי, למניעת הריון) בשבת. האם מותר הדבר? אם לא אז האם צריכים לחלל שבת כדי
בס"ד כבוד הרב שלום, הייתי מעוניינת לדעת מהי עמדת הדת היהודית בנושא תרומת איברים. התרומה הינה דבר חשוב ביותר ואני מעוניינת לחתום על כרטיס אדי
לפני 3 חודשים עברתי התקף לב חריף עם חסימה מלאה בעורק ימני ועברתי צנתור עם סטנט. אני עם רקע משפחתי. אני בן 41 ולוקח כעת
אני כעת עוסק בשאלת 'חובת גילוי מומים לפני חתונה', האם יש לכם חומר בנידון (אני מכיר תשובת צי"א,אג"מ,קהילות יעקב,נשמת אברהם) יש בעוד מקומות כמו האנציקלופדיה