גיור לתינוק מתרומת ביצית ממקור לא יהודי
בני בן ה 4 נולד מתרומת ביצית של לא יהודיה. האם הוא צריך לעבור גיור? הוא כמובן עבר ברית מילה כשהיה תינוק אך לא לשם
אני כותבת עבודה העוסקת, בין השאר, בידע שמקורו במורשת ישראל. במסגרת זו עלי להתמקד בשימוש במסורת כגוף ידע אפשרי, כמו ידע שמקורו במחקרים מדעיים או בשכל ישר,ולהבחין בין שימוש זה לבין הלכות או הנחיות מוסריות וכדומה. הטענה אותה אני מנסה לטעון היא שמורשת ישראל עשירה גם כגוף ידע על העולם ולא רק כמערכת נורמטיבית של איסורים והיתרים, ויש מקום לפנות אליה לחיפוש פתרונות גם אם אין מעוניינים בה כמערכת דתית. אשמח אם תוכלו להפנות אותי למקורות מתאימים.
בתור התחלה ראי:
1. מאמרי: מדע ורפואה בתלמוד – קבלה או אקטואליה?
אסיא עא – עב, עמ' 90 – 102 ובקישור הבא:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/Assia71-72/Assia71-72.08.asp
ובמקורות המובאים שם.
2. במאמרי על רחיצה ומציצה בברית מילה בספר "רפואה והלכה – הלכה למעשה", עמ' 317-335.
ניתן לעיין בספר בספרית מכון שלזינגר או לרוכשו דרך המכון בטלפון 02-6555266 או דרך האינטרנט בקישור הבא:
https://www.medethics.org.il/siteHeb/PriceList.asp
בני בן ה 4 נולד מתרומת ביצית של לא יהודיה. האם הוא צריך לעבור גיור? הוא כמובן עבר ברית מילה כשהיה תינוק אך לא לשם
בוקר טוב. אני בסוף הריון ונוטלת מידי יום כדורי ברזל בשם" סלו פה". האם ידוע לך האם כדורים אלו כשרים לפסח או היכן אוכל לברר
אני עושה עבודה בנושה פודקאות והייתי רוצה לדעת האם מותר לבקש פונדקאות אחרי שיש ילד- משני הצדדים? והאם מותר בכלל פונדקאות מצד הדת? תודה מראש
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.