הפלה לרווקה עם סיכון למום לעובר
אני בת 24 ומקיימת קשר יציב בן מעל לשנה עם גבר בן 26 שנמצא בהליכי גיור. הוא אינו ישראלי וחי בניכר. אנו מתכננים להתחתן כשיסיים
אני כותבת עבודה העוסקת, בין השאר, בידע שמקורו במורשת ישראל. במסגרת זו עלי להתמקד בשימוש במסורת כגוף ידע אפשרי, כמו ידע שמקורו במחקרים מדעיים או בשכל ישר,ולהבחין בין שימוש זה לבין הלכות או הנחיות מוסריות וכדומה. הטענה אותה אני מנסה לטעון היא שמורשת ישראל עשירה גם כגוף ידע על העולם ולא רק כמערכת נורמטיבית של איסורים והיתרים, ויש מקום לפנות אליה לחיפוש פתרונות גם אם אין מעוניינים בה כמערכת דתית. אשמח אם תוכלו להפנות אותי למקורות מתאימים.
בתור התחלה ראי:
1. מאמרי: מדע ורפואה בתלמוד – קבלה או אקטואליה?
אסיא עא – עב, עמ' 90 – 102 ובקישור הבא:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/Assia71-72/Assia71-72.08.asp
ובמקורות המובאים שם.
2. במאמרי על רחיצה ומציצה בברית מילה בספר "רפואה והלכה – הלכה למעשה", עמ' 317-335.
ניתן לעיין בספר בספרית מכון שלזינגר או לרוכשו דרך המכון בטלפון 02-6555266 או דרך האינטרנט בקישור הבא:
https://www.medethics.org.il/siteHeb/PriceList.asp
אני בת 24 ומקיימת קשר יציב בן מעל לשנה עם גבר בן 26 שנמצא בהליכי גיור. הוא אינו ישראלי וחי בניכר. אנו מתכננים להתחתן כשיסיים
בדקתי וספרתי שישה ימים ובבוקר היום השביעי ושכחתי לבדוק לפני שקיעה ביום האחרון האם אפשר לטבול?
:תוכן השאלה כבוד הרבנים שלום רב, אני אח בבי"ח העובד במשמרות. כדי להיות ערני במהלך משמרת לילה אני זקוק בד"כ לכ-3 שעות שינה ברצף לפני
עבור: מנהל מכון שלזינגר ועורך אסיא אני, שחף שרון ועמיתיי, סטודנטים שנה ג' בבית ספר לסיעוד ע"ש י.זיידה רוטשילד חיפה, עושים עבודה סמינריונית על "הענות
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.