אני כותבת עבודה העוסקת, בין השאר, בידע שמקורו במורשת ישראל. במסגרת זו עלי להתמקד בשימוש במסורת כגוף ידע אפשרי, כמו ידע שמקורו במחקרים מדעיים או בשכל ישר,ולהבחין בין שימוש זה לבין הלכות או הנחיות מוסריות וכדומה. הטענה אותה אני מנסה לטעון היא שמורשת ישראל עשירה גם כגוף ידע על העולם ולא רק כמערכת נורמטיבית של איסורים והיתרים, ויש מקום לפנות אליה לחיפוש פתרונות גם אם אין מעוניינים בה כמערכת דתית. אשמח אם תוכלו להפנות אותי למקורות מתאימים.
בתור התחלה ראי:
1. מאמרי: מדע ורפואה בתלמוד – קבלה או אקטואליה?
אסיא עא – עב, עמ' 90 – 102 ובקישור הבא:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/Assia71-72/Assia71-72.08.asp
ובמקורות המובאים שם.
2. במאמרי על רחיצה ומציצה בברית מילה בספר "רפואה והלכה – הלכה למעשה", עמ' 317-335.
ניתן לעיין בספר בספרית מכון שלזינגר או לרוכשו דרך המכון בטלפון 02-6555266 או דרך האינטרנט בקישור הבא:
https://www.medethics.org.il/siteHeb/PriceList.asp
מה דינו של חולה אפילפסיה שלוקח בקביעות תרופות? האם חייב להמשיך לקחת את התרופות למרות הצום? ואם כן, האם חייב לצום למרות שבעצם הוא שובר