דיני נידה בהפריה מלאכותית
ב"ה-שלום-אשה שהופרתה האם חייבת טבילה ? אם כן האם הולד יחשב בן נידה אם לא טבלה? בתודה מ
אני כותבת עבודה העוסקת, בין השאר, בידע שמקורו במורשת ישראל. במסגרת זו עלי להתמקד בשימוש במסורת כגוף ידע אפשרי, כמו ידע שמקורו במחקרים מדעיים או בשכל ישר,ולהבחין בין שימוש זה לבין הלכות או הנחיות מוסריות וכדומה. הטענה אותה אני מנסה לטעון היא שמורשת ישראל עשירה גם כגוף ידע על העולם ולא רק כמערכת נורמטיבית של איסורים והיתרים, ויש מקום לפנות אליה לחיפוש פתרונות גם אם אין מעוניינים בה כמערכת דתית. אשמח אם תוכלו להפנות אותי למקורות מתאימים.
בתור התחלה ראי:
1. מאמרי: מדע ורפואה בתלמוד – קבלה או אקטואליה?
אסיא עא – עב, עמ' 90 – 102 ובקישור הבא:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/Assia71-72/Assia71-72.08.asp
ובמקורות המובאים שם.
2. במאמרי על רחיצה ומציצה בברית מילה בספר "רפואה והלכה – הלכה למעשה", עמ' 317-335.
ניתן לעיין בספר בספרית מכון שלזינגר או לרוכשו דרך המכון בטלפון 02-6555266 או דרך האינטרנט בקישור הבא:
https://www.medethics.org.il/siteHeb/PriceList.asp
ב"ה-שלום-אשה שהופרתה האם חייבת טבילה ? אם כן האם הולד יחשב בן נידה אם לא טבלה? בתודה מ
אני בת 23 נשואה 7 חודשים, ומאוד רוצה להיכנס להריון. המחזור שלי נראה לי שבד"כ 24 ימים, וטובלת בד"כ יום 13 או 14. לפני החתונה
בשנים האחרונות אני מרגישה רע בצום. כך היה בתשעה באב, ולא הצלחתי להשלים את הצום. אני סובלת ממיגרנה יש לי בצום כאב ראש נוראי, אני
ערך החיים ע"פ מקרותינו הקדושים האם מותר לנתק אדם ממכונת החיאה והאם אדם שנמצא בסכנת מות מרעב מותר לו לאכול בשר לא כשר
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.