תפילה במצב של טיפטוף שתן
לאחר ניתוח ערמונית, יש לי בעיית שליטה בשתן ואני משתמש באופן זמני בתחתונית (פד), אשר לתוכו מטפטף השתן. הצד החיצוני נשאר יבש, אך הצד הפנימי
אנו זוג שנוי כ שלוש שנים ומחצה.
לנו תאומים בני שנה ושמונה חודשים ותינקת בת חודש ושבוע
שאלתינו האם מותר להתשמש באמצעי מניעה ואם כן מאיזה סוג??
גידול ילד נוסף בגיל רך מהווה עול עצום ומעבר לכוחותינו לעת עתה.
בע"ה כשיגדלו הילדים בשנתיים שלוש אנו מקווים ב"ה להביא עוד ילדים.
ארבע שאלות ותשובות:
1. האם יש משמעות למספר הילדים במשפחה ולמינם?
התשובה חיובית. יש משמעות.
2. במידה ומותר "לקחת פסק זמן" האם יש תקופות מוגדרות?
התשובה: יש תקופות מוגדרות, אך ההגדרה משתנה ממקרה למקרה ומאישה לאישה.
3. האם יש צורך בכל מקרה לגופו להתייעץ עם רב מוסמך או שיש חומר כתוב בנושאים אלו עם פרמטרים קבועים להחלטה כן/לא ולכמה זמן?
התשובה: בכל מקרה יש להתייעץ עם רב מוסמך שמכיר אישית את השואלים.
4. האם ישנם אמצעים האסורים/מותרים/מומלצים ע"י ההלכה?
התשובה: אמצעים שונים כרוכים ברמות איסור שונות. כך שיש אמצעים שמותרים רק במצב של פיקוח נפש (כמו הפלה, שגם היא סוג של אמצעי מניעה) ויש אמצעים שמותרים גם במקום חולי שאין בו סכנה או אפילו במקום של סבל קשה.
ברמה העקרונית שני האמצעים העדיפים מבחינה הלכתית הם הגלולות והתקן תוך רחמי.
אחריהם בדירוג מגיעים הדיאפרגמה וקוטלי הזרע. אחריהם הקונדום ואחריו קשירת חצוצרות ואחריו הפלה וקשירת דרכי הזרע, המותרים כאמור, רק במצבי פיקוח נפש אמיתיים.
לאחר ניתוח ערמונית, יש לי בעיית שליטה בשתן ואני משתמש באופן זמני בתחתונית (פד), אשר לתוכו מטפטף השתן. הצד החיצוני נשאר יבש, אך הצד הפנימי
שלוםב"ה אני בהריון שלישי שבוע 11. מרגישה בסדר אך קצת חלשה ועייפה.בצום ט באב אהיה בשבוע 16 בעז"ה ואני מאוד חוששת מהצום לאור העובדה שיש
שלו' לרב!ב"ה אנחנו אחרי לידת ילדנו השלישי והחלטנו תוך התיעצות עם פוסקלעשות הפסקה של כשנה.אנו מתלבטים בבחירת האמצעי הנכון הלכתית ורפואית.בעבר השתמשנו בגלולות מיקרולוט אך
שלום, אני סטודנטית להוראה שמתמחה במדעים, כחלק מהלימודים שלי אני לומדת בקרוס יהדות ומדע שבו עלינו להכין עבודה העוסקת במדע ובהלכה. אני בחרתי בנושא "בדיקות
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.