חובה הלכתית לאב לטפל בבנו – גם רפואית?
האם ישנה חובה הלכתית לאב לטפל בבנו בצד הרפואי: זה נכנס בסניף של אוכל? ואם הילד מעל גיל 6 האב אינו חייב?
שלום,
אני מתחתנת בעוד כחודשיים ורציתי לדעת האם יש היתר לקחת גלולות למניעת הריון בתקופה הראשונה של הנישואים?
האם זה בעייתי למנוע הריון בליל הכלולות?
אשמח לכל מידע בנושא.
תודה
ר
א. ברמה ההלכתית:
ככלל ראוי לפתוח את חיי הנישואין בדרך של "לכתחילה", דהיינו לחיות באופן טבעי ולא עם אמצעי מניעה. אף על פי כן יש מצבים מיוחדים בהם עדיף להקדים את החתונה, ולהשתמש אח"כ זמן קצוב באמצעי מניעה ולא לדחות את החתונה ולשהות זמן נוסף עם קשיי עולם הרווקות.
לכן מן הראוי להתיעץ עם רב מובהק שמכיר את השואל. מקורות: אנצקלופדיה רפואית הלכתית כרך ד' ערך מניעת הריון, עמ' 160 – 85. ובמקורות המצוינים שם. ניתן לעיין באנציקלופדיה הרפואית הלכתית בספרית מכון שלזינגר.
ב. ברמה הרפואית:
ככלל, מבחינה רפואית מאוד לא מומלץ לדחות את מועד הלידות הראשונות, לאור העובדה שאחוז קטן מהנשים סובלות ממה שקרוי בלות מוקדמת, דהינו משך הזמן בו הן מסוגלות להכנס להריון הוא קצר מאוד. במשפחות בהם מצוי סרטן שד או סרטן שחלות קיימת גם סכנה שיתפתח צורך לכריתת שחלות מוקדמת ומאד לא כדאי שזה יקרה לפני שהוקמה המשפחה. לכן מומלץ לעשות מאמץ, וללדת את הלידות הראשונות מוקדם ככל האפשר, אחרי הנישואין.
האם ישנה חובה הלכתית לאב לטפל בבנו בצד הרפואי: זה נכנס בסניף של אוכל? ואם הילד מעל גיל 6 האב אינו חייב?
I am aware that Rabbi Eliezer Yehuda Valdenberg permits terminating a pregnancy if the child will be mentally retarded. In the case of fragile X,
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין שליט"א. ברשות הרב אבקש מעט הסבר לתשובתו. לכאורה אין לדמות איסורי שבת שעליהם נאמר וחי בהם ולא שימות בהם וא"כ
שלום וברכה , רציתי לדעת פרטים על מה שכתב המג"א דאחר תשמיש לא תניק את הילד, האם גם בזמנינו צריכים להקפיד על זה? מדוע אסור
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.