המשך לשאלה מס' 110
השבוע פניתי אלכם בשאלה לגבי צום יום כיפורים היות ואני בהריון בשבוע החמישי לאחר טיפולי פוריות מושכים וקיבלתי בתודה את פסק ההלכה (שתיה פחות מכשיעור
רציתי לברר לגבי לידה בשבת. אני ממש לפני לידה ומאד חשוב לי שיהיו נוכחים בה איתי בעלי ואימי. במידה ואצטרך לנסוע לביה"ח בשבת, האם בעלי יוכל לנהוג ואימי תוכל להצטרף לנסיעה? כלומר, האם יכולים להיות שני מלווים לנסיעה לבי"ח בשבת?
מפה לתשובה מהירה.
תודה רבה וכל טוב.
יכולים להיות שני מלווים לנסיעה לביה"ח ואפי' יותר – כל שנצרך ליולדת בכדי שלא תפחד כמבואר בשו"ע (סימן של סעיף א) שבשביל "ליישב דעתה" של היולדת מותר לחלל שבת ולהדליק הנר", לכן אם היולדת בכדי שתתיישב דעתה צריכה כמה מלווים – "אמא ובעל", מותר.
יש להוסיף שלא צריך שהבעל ישמש כנהג אלא יכול לנסוע בתור מלווה נוסף ואדרבה אם יש אפשרות לנסוע ע"י נהג גוי בודאי עדיף שהגוי הוא ינהג ואימך ובעלך יצטרפו אלייך כמלווים.
נאחל שבס"ד תלדי בשלום.
השבוע פניתי אלכם בשאלה לגבי צום יום כיפורים היות ואני בהריון בשבוע החמישי לאחר טיפולי פוריות מושכים וקיבלתי בתודה את פסק ההלכה (שתיה פחות מכשיעור
האם ניתן להבין מתשובתו של הרב שאם הרופאה אומרת שיש בכך צורך אני אוכל לקחת את הגלולות עוד כחודש לאחר החתונה?
שלום רב לכת"ר, שאלתי נוגעת לעניין יום הכיפורים הבעל"ט 1. רצוני לשאול לגבי תרופות שצריכתם אינה בדרך של אכילה, שתיה או מריחה, כגון שאיפת אבקה
נקבע לנו מועד לניתוח להסרת גידול מכליה, ליום א' י"ח תמוז תשע"ה, צום י"ז תמוז נדחה (5 ליולי 2015). האם ישנה מניעה הלכתית בביצוע הניתוח
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.