פרקטיקה רפואית מקובלת בהלכה העברית מול המשפט הישראל
שלום רב, 1. אני בוגר הפקטולה למשפטים במכללת נתניה, ועורך עבודת סמינריון בנושא "פרקטיקה רפואית מקובלת בהלכה העברית מול המשפט הישראל". 2. בד בבד, גיליתי
מה דין אשה מניקה לתינוק בן חודשיים ביום כיפור?
מי שאיננה מניקה הנקה מלאה, כלומר: התינוק מקבל גם תוספות מזון ללא תגובה חריגה – חייבת לצום כמו כל אדם מישראל.
מי שמניקה הנקה מלאה – כלומר התינוק איננו מקבל שום תוספת מזון וכולו ניזון מהנקה בלבד – קיים פסק חשוב של הגרש"ז אויערבאך זצ"ל:
אם המינקת בטוחה שהחלב לא יתמעט אצלה מחמת הצום – אזי היא חייבת לצום ככל אדם. [אלא אם היא מבחינה כבר ביום הכיפורים שהחלב מתמעט – שאז דינה כדלהלן].
לעומת זאת, אם היא איננה בטוחה שחלבה לא יתמעט מחמת הצום, אזי עליה לשתות כמות מספיקה של נוזלים במהלך יום כיפור, אך עליה לחלק את כמות הנושלים הנדרשת לפחות מכשיעור בכל פעם.
[פרטים על דרך שתיה פחות מכשיעור – לברר עם הרב המקומי.]
מקורות: נשמת אברהם כרך ה' עמ' רמט-רנ.
ספר אסיא ט' עמ' 232-234.
שמירת שבת כהילכתה חלק א' פרק לט, סעיף יז.
שלום רב, 1. אני בוגר הפקטולה למשפטים במכללת נתניה, ועורך עבודת סמינריון בנושא "פרקטיקה רפואית מקובלת בהלכה העברית מול המשפט הישראל". 2. בד בבד, גיליתי
האם אדם חולה שנמצא בעניין של חיים ומוות וזקוק להשתלה דחופה, מותר להשתיל בגופו איבר של חיה לא כשרה?(במידה וזו האופציה היחידה להצלת חייו) תודה
ברצוני לברר כמה פרטים בנוגע להפריית מבחנה. היות וקיימים מספר ארגונים העוסקים בנושא זה הקרב הציבור הדתי ברצוני לברר מהן ההנחיות של פוסקי דורנו בנידון.
Dear Rabbi Halperin- I am an emergency medicine resident in the United States training at a program located in Detroit, Michigan. I specifically chose this
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.