לכבוד הרב שלום
בני (כיום בן ארבע וחצי) נולד עם היפוספאדיאס קל, ועקב כך לא ניתן היה לערוך את הברית במועד. ביום שמיני נערכה הקזת דם בלבד.
לאחר שנה עבר הילד ניתוח ובמהלכו ביצע הרופא (שאינו שומר מצוות) את הברית.
רופא ילדים ירא שמיים שבדק את הילד לאחר מכן אמר כי הילד מהול (מבחינה רפואית).
במהלך הניתוח לא נכח מוהל.
האם הילד מהול לכל דבר ועניין או שיש צורך במעשה נוסף כלשהו?
בתודה מראש
מי שנולד מהול והוקז ממנו דם ברית דינו ככל בן ישראל מהול אחר.
לאור הבהרות שנמסרו בשיחה טלפונית יש צורך להשלים הדברים כדלהלן:
אם הרופא המנתח שביצע את כריתת העורלה החלקית, התכוון לבצע את החיתוך לשם מצוות מילה – לכל הדעות אין צורך בפעולה נוספת או בהטפת דם ברית אחר כך, גם אם הוא לא ברך את ברכות המילה .
לעומת זאת אם כוונת המנתח היתה לחתוך את העורלה אך ורק למטרות קוסמטיות – גם כאן להלכה אין צורך בהטפת דם ברית, אך יש מחמירים מעבר להלכה ומבצעים הטפה כזו.
ראה נשמת אברהם כרך ב' חלק יו"ד סי' רסד ס"ק ד.
ובקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.YD.264.asp
שלום וברכה, אני בהריון בשבוע 12 פלוס ארבעה ימים. לפני כשבועיים גיליתי דימום בבוקר שלאחר קיום יחסים. הלכתי לעשות אולטרסאונד והכל ב"ה היה תקין. הרופא
לפני 7 חודשים ילדתי את בני השלישי (יש לנו עוד בן ובת ב"ה). הרגשנו שאנו חייבים הפסקה של מס` שנים גם מבחינה נפשית וגם מבחינה
שלום רב, ברצוני לברר מה עמדת ההלכה ביחס ליילוד מאם פונדקאית. מה מעמד היילוד ומה מעמד ההורים הביולוגיים. אודה לכם על מענה בעניין זה או
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.