אמצעי מניעה מומלץ בהמלצת רופא (למניעת סיכון רפואי לאחר לידה)
שלום וברכה. אשתי בת 42 לאחר 8 לידות (10 הריונות לידה ראשונה ואחרונה בניתוח) לפני שנה בדיוק נולד בשעטו"מ בננו האחרון אך כעשרה ימים לאחר
לכבוד הרב שלום
בני (כיום בן ארבע וחצי) נולד עם היפוספאדיאס קל, ועקב כך לא ניתן היה לערוך את הברית במועד. ביום שמיני נערכה הקזת דם בלבד.
לאחר שנה עבר הילד ניתוח ובמהלכו ביצע הרופא (שאינו שומר מצוות) את הברית.
רופא ילדים ירא שמיים שבדק את הילד לאחר מכן אמר כי הילד מהול (מבחינה רפואית).
במהלך הניתוח לא נכח מוהל.
האם הילד מהול לכל דבר ועניין או שיש צורך במעשה נוסף כלשהו?
בתודה מראש
מי שנולד מהול והוקז ממנו דם ברית דינו ככל בן ישראל מהול אחר.
לאור הבהרות שנמסרו בשיחה טלפונית יש צורך להשלים הדברים כדלהלן:
אם הרופא המנתח שביצע את כריתת העורלה החלקית, התכוון לבצע את החיתוך לשם מצוות מילה – לכל הדעות אין צורך בפעולה נוספת או בהטפת דם ברית אחר כך, גם אם הוא לא ברך את ברכות המילה .
לעומת זאת אם כוונת המנתח היתה לחתוך את העורלה אך ורק למטרות קוסמטיות – גם כאן להלכה אין צורך בהטפת דם ברית, אך יש מחמירים מעבר להלכה ומבצעים הטפה כזו.
ראה נשמת אברהם כרך ב' חלק יו"ד סי' רסד ס"ק ד.
ובקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.YD.264.asp
שלום וברכה. אשתי בת 42 לאחר 8 לידות (10 הריונות לידה ראשונה ואחרונה בניתוח) לפני שנה בדיוק נולד בשעטו"מ בננו האחרון אך כעשרה ימים לאחר
איך ההלכה מתייחסת לטיפולי ביוארגונומי? האם מותר ללמוד זאת כדי לטפל באנשים או סתם לידע כללי? תודה רבה מראש
בס"ד לגבי הסרת שיער לגברים….הבנתי שקיים איסור לגבי זה…אבל שמעתי שקיימים מכון שעוסקים בזה גם עבור הציבור החרדי וגם לא מצאתי שום בעיה בהלכה לגבי