בדבר היקף טיפול הארכת חיים וסבל במטופל צעיר עם פיגור שכלי קשה (פרקינסון) – סוגיות הלכתיות ומוסריות
שלום רב, שמי ט' ואני סטודנט לרפואה שנה ד'.במסגרת סבב (במחלקה פנימית) אנו נדרשים לעסוק במקרה מורכב של מטופל מהבחינה האתית ולא המקצועית רפואית. ברצוני
רציתי לדעת מה דעתכם בהקשר למילת הבן ע"י אביו (שאינו מוהל, ולכן האב מבצע את החיתוך בהדרכה והמוהל פורע) האם יש בכך עניין הלכתי- המל ואינו פורע כאילו אינו מל כלל? האם זה שווה את הסיכון הרפואי?
תודה מראש
א. פעולת חיתוך שנעשית ע"י האב בהדרכת ובהשגחת מוהל מנוסה – אין בה סיכון רפואי ממשי.
ב. לגבי הפריעה – יש מצבים שבהם מתבצעת פעולת הכנה על ידי המוהל שגורמת לכך שבחיתוך יופרד גם עור העורלה וגם עור הפריעה.
הויכוח ההלכתי על ההצדקה או ההיתר לביצוע פעולת הכנה כזו – חורגת ממסגרת זו.
ג. גם אם האב מל והמוהל פרע – עדיין האב קיים בגופו חלק חשוב ממצוות המילה.
שלום רב, שמי ט' ואני סטודנט לרפואה שנה ד'.במסגרת סבב (במחלקה פנימית) אנו נדרשים לעסוק במקרה מורכב של מטופל מהבחינה האתית ולא המקצועית רפואית. ברצוני
שלום, תפרים נמסים שאינם עתידים ליהיות מוצאים, האם תפר כזה בגב לאחר הסרת נקודת חן מהווה חציצה בתודה
בחורה שהני מכיר מתקרבת לדת בעבר היא מהפרעות אכילה, וגם כיום למיטב ידיעתי היא בתת משקל, ברצוני לשאול כמה שעות עליה לחכות מבשר לחלב, במידה
אשתי נמצאת בהריון מתקדם ואנו מתעניינים באפשרות לשימור דם טבורי. ברצוני לדעת האם ישנה בעיה בלקיחת הדם הטבורי בשבת או באיזשהו תהליך שקשור אליו? במידה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.