יחס לפונדקאות אצל נשואה ורווקה
אישה המעוניינת להגיש בקשה לפונדקאות – טוענת, על פי מידע מפורם הפונדקאות, שכיום הוועדה מאשרת פונדקאות גם מאשה נשואה, ושלא כבעבר שרק מאם חד הורית, משום
שלום,
אני תלמידה בכיתה ט' באולפנה במרכז הארץ,
בשנה זו אנו עורכות פרוייקט בשיעור ביולוגיה בנושא רפואה והלכה, הנושא שבחרנו הוא: מחלות לא קטלניות גנטיות בעוברים.
שאלתנו היא מה דעת ההלכה בנושא.
האם אפשר לעשות אבחון טרום השרשתי גם אם זה לא מחלה קטלנית אבל תורשתית ויש עוד ילדים בבית שחולים במחלה הזאת?
תודה רבה
השאלה מה דעת ההלכה בנושא, היא שאלה רחבה ולא מוגדרת, במיוחד שגם נושא העבודה לא מוגדר בצורה מלאה.
לגבי השאלה השניה:
התשובה חיובית. מותר לבצע אבחון טרום השרשתי (PGD) כדי למנוע סבל מהצאצא האמור להיוולד, גם אם מדובר בסבל אמיתי שאיננו כרוך במחלה קטלנית.
עוד על PGD ראי מאמרו של הרב שלמה דייכובסקי, 'ברירה טרום עוברית ומעמדו של קדם עובר', אסיא ע"ז-ע"ח, עמ' 73-75.
כמו"כ ראי מאמרו של פרופ' אברהם שטיינברג 'על בחירת מין היילוד' (אסיא שם עמ' 76-89)
אישה המעוניינת להגיש בקשה לפונדקאות – טוענת, על פי מידע מפורם הפונדקאות, שכיום הוועדה מאשרת פונדקאות גם מאשה נשואה, ושלא כבעבר שרק מאם חד הורית, משום
שאלתי היא, הננו עומדים לפני סקירת מערכות מה דעת היהדות לעשות את הבדיקה הזאת, ושאלתי היא מכמה אופנים, 1.יש המון פעמים (מנסיון) שאומרים דברים מפחידים
מהי התופעה של פיצול אישיות ואיך היהדות מתיחסת אליה ? מה הדרך שהיהדות מציעה לרפא אותה ? האם זו מחלה של שנות העשרים או שידוע
שלום , שמעתי אמירה לפיה מי שחולה במחלת מעיים לא יכול להניח תפילין,אולם למרות שאני חולה במחלת קרוהן,זה ב"ה זה אינו ניכר כלפי חוץ בשום