ניתוח קיסרי בכפייה
כרופא מיילד בהדסה ה"צ ניתקלתי לאחרונה במקרה בו אשה סרבה לביצוע ניתוח קיסרי דחוף באינדיקציה של סבל עוברי בטענה שהיא אשה בריאה ואין הצדקה "לסכנה"
ראשית אני רוצה לומר שאני נהנה מאוד לקרוא את ערכי האינציקלופדיה אותם אתם מפרסמים באתר,מעבר להיותם מעניינים לכשעצמם, הם מחזקים אותי מאוד באמונה ואני מתפעם בכל קריאה מחדש ממעשי ידי הבורא יתברך שמו. אז תודה !!!
שנית, הערה שביקשתי להציג (ייתכן שאני טועה אבל אשאל זאת בכל אופן)
בערך הריון בפסקה המתארת את משך ההריון כתוב:…"חישוב זה הוא מיום הביאה, היינו מיום ההפריה ויצירת העובר".
עד כמה שאני יודע אין זה מן ההכרח שיום ההפריה ויצירת העובר יחול ביום הביאה דווקא,מכיוון שכידוע הזרע "חי" 72 שעות בעוד שהביצית 24 שעות בלבד,כלומר יתכן שיום הביאה חל לפני יום ההפריה למעשה.
אשמח לקבל תשובה בעניין,ולהוסיף ידיעות באם אני טועה.
תודה רבה
שנזכה לגאולה בקרוב אמן
ראשית תודה.
א. תיקון קל: משך חיי הביצית הלא מופרית היא הרבה פחות מ24 שעות אחרי הביוץ.
ב. לשאלתך: כבר בתלמוד ובפוסקים מובא העיקרון לפיו מועד הפקידה (ההפריה) יכול להיות עד 3 ימים לאחר קיום היחסים.
ראה למשל בשאלת הרב הישיש אב"ד טרטקוב, שהובאה בשו"ת נושע ביהודה מהדו"ק, אבן העזר סוף סימן ס"ט.
כרופא מיילד בהדסה ה"צ ניתקלתי לאחרונה במקרה בו אשה סרבה לביצוע ניתוח קיסרי דחוף באינדיקציה של סבל עוברי בטענה שהיא אשה בריאה ואין הצדקה "לסכנה"
אני ובעלי מנסים להביא ילד לעולם כבר 3 שנים. נתבקשנו ע"י הרופא לבצע בדיקת זרע אך בעלי לא מסכים לכך. האם ישנן דרכים נוספות לפתור
הפסקת הריון בשבוע 10, בגלל אי דופק של העובר- האם צריך לשמור שבוע "נקיים" מסוף הדימום, או יותר? תודה רבה!
לגבי טיפול בריפוי בתנועה לקבוצות חילוניות מעורבות של חולי נפש, טיפול שיש בו פן ריגשי ולפעמים כרוך בנגיעה האם יש צד היתר כשאר טיפול רפואי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.