דימום בתחילת הריון
שאלתנו ובקשתנו מכבוד הרב הלפרין היא מה הדין אם אשה בתחילת ההריון רואה דם בשעת תשמיש האם נוכל לתלות בדם מצאור הרחם כי יש יותר
שלום
1.בנשמת אברהם יו"ד קנ"ה כתוב:
והאידנא כל רופא נקרא מומחה לגבי דין זה, וממילא מותר להתרפאות גם מרופא עכו"ם אפילו אם יש רופא ישראל מצוי, אם הרופא עכו"ם יותר מומחה ובקי מהרופא יהודי
מדוע צריך שיהיה מומחה יותר מהיהודי הרי בשו"ע כתוב:אין מתרפאים מעובד כוכבים ג (ב) ג] שאינו מומחה לרבים. משמע שאם מומחה מספיק ולא צריך יותר מהיהודי?
2.האם אחרי כל הצדדים להקל המוזכרים בשו"ע שכר,מומחה וכו',יש איזו נפ"מ לדין זה?
[ראיתי תשובה באינטרנט של הרב ערוסי לאסור רופא שינים גוי,ולא הבנתי מדוע אסר]
בברכה
א ב
תודה על השאלה. בעצם כתבתי מה כתבתי מדין עדיפות כי אם הם שוים אז לכאורה צריכים לשלם עבור הטיפול לעמיתך וכן לתת לעמיתך הזכות והמצוה של רפואת החולה.
ראה בשו"ת התשב"ץ ח"ג סי' קנא, שו"ת הרמ"א סי' י ד"ה היסוד הגדול השלישי, החפץ חיים באהבת חסד דיני מצות הלואה פ"ה סע' ז, השו"ת מנחת יצחק ח"ג סי' קכט והשעה"צ סי' תרמח ס"ק עו
שאלתנו ובקשתנו מכבוד הרב הלפרין היא מה הדין אם אשה בתחילת ההריון רואה דם בשעת תשמיש האם נוכל לתלות בדם מצאור הרחם כי יש יותר
בס"ד שלום רב. אני סטודנט לסיעוד בבית ספר לסיעוד הדסה. במסגרת הלימודים אנו חייבים לעבור אימון קליני בהנחיית אחות מוסמכת הדרכה במסגרת אחת המחלקות של
שלום רב, אשתי בהריון חודש שני , הריון קודם הסתיים בהפלה , הרופא שלה המליץ על כדורי אספרין לדילול הדם (מחשש להפלה) וביטמינים. האם מותר
שלום, אני נמצאת בסוף השבוע החמישי להריוני ואתמול היו לי דימומים שהפסיקו ב"ה. כמו כן, יש לי בחילות. בנוסף אני סובלת מנשירת שיער מוגברת שהבנתי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.