רחיצה לפני טבילה
האם יש חיוב לאשה לפני הטבילה לשהות דוקא באמבטיה, או העיקר הוא ברחיצת כל גופה, ומה המקור א"כ.
שלום וברכה
הינו אצל רבנים ואנו מתחזקים כל יום אך אנו יודעים כי היתר להפסקת הריון לא דבר המקובל אלא עם העובר נחשב לרודף מצד שני לפי הבעל ציץ קראתי שיש היתר אנו אובדי עצות
אנא עזרתך
כבוד הרב מרדכי הלפרין
המחלוקת הידועה בין הגר"מ פיינשטין (אגרות משה) לבין הגרא"י וולדינברג (ציץ אליעזר) זצ"ל, עוסקת בעובר שהוא בר חיים, אך יסבול סבל קשה עקב מומו. הגר"מ פיינשטין אוסר, והגרא"י וולדינברג מתיר להפסיק את ההריון.
במקרה דידן מדובר על עובר עם מום קשה שאיננו בר חיים כלל ללא סדרת ניתוחים מורכבת.
גם אם יעבור את סדרת הניתוחים בארץ, סיכוייו לשרוד נמוכים, כאשר על פי הדין ההורים לא מחוייבים למכור את נכסיהם כדי להטיסו לחו"ל למרכזים רפואיים מיוחדים, שם אחוז ההישרדות גבוה קצת יותר.
משום כך יש מקום לסמוך כאן על שיטות הפוסקים שדברתם איתם והורו לכם היתר.
האם יש חיוב לאשה לפני הטבילה לשהות דוקא באמבטיה, או העיקר הוא ברחיצת כל גופה, ומה המקור א"כ.
שלום רב בבית החולים בו התחלתי לעבוד כל הרישום ממוחשב. רצוני לדעת כיצד עלי לנהוג בשבת. האם יש למעט בכתיבה? האם עדיף להשתמש ב"העתק הדבק"
אבקש הסבר מפורט לסוגיית הגמרא בגיטין יב,ב : "אמר מר נותן שבתו ורפואתו לרבו שבתו פשיטא רפואתו איצטריכא ליה רפואתו דידיה היא דבעי איתסויי ביה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.