תרומת זרע ואבהות (כהן)
בחוברת שחולקה בכנס של פועה בשבוע שעבר היה מאמר של פרופסור הרב שטיינברג, ובו מאמר מתוך אסיא עז- עח ובעמוד 88 כתוב כי בהפריה חוץ
שלום הרב
במאמרך שהתפרסם ב'אסיא': 'דיאפרגמה – דעת הגרש"ז אויערבאך לפני חזרה ולאחריה', המחשת באמצעות איור את אופן השימוש במוך עליו נחלקו ר"מ וחכמים. לפי האיור, המוך חוסם את הכניסה לרחם.
בתגובתך למאמרו של הרב יואל קטן: 'עוד על דעת הגרש"ז אויערבאך זצ"ל בעניין הדיאפרגמה', כתבת שהאורך הממוצע של הדופן העליונה של הוגינה מן הפתח ועד צואר הרחם הוא 7.5 ס"מ.
צרוף שני הנתונים האלה מוליך למסקנה שלאחר הנחת המוך, המקום הפנוי בנרתיק היה לכל היותר כ 6 ס"מ. ומכיון שאורך השמש גדול יותר, אזי המשמעות היא שהדישה היתה, במובן מסוים, שלא כדרך תשמיש רגיל.
שאלתי הראשונה היא, האם מסקנתי זו נכונה.
הרקע לשאלתי זו הוא בכך שבדיונים ההלכתיים על המוך לא מצאתי מי שהעיר במפורש על כך שהדישה עצמה אינה דישה רגילה לגמרי. (מצאתי רק את האמירה שהזריה היא על המוך)
בנוסף אציע לפני הרב פירוש אחר לאופן השימוש במוך, ואשאל אם הפירוש הזה נראה לרב אפשרי מבחינת המציאות.
הפירוש שאציע הוא שהמוך לא חסם את פתח הרחם אלא היה מונח בעומק הנרתיק, ומכיון שהזרע הגיע אליו, הזרע 'נקלט' בתוכו ובכך איבד את יכולת התנועה. לפי הפירוש הזה, הדישה היתה רגילה.
שאלתי השניה היא, האם הפירוש הזה עשוי להיות מציאותי וסביר. בפרט, האם יכולה האשה (עליה ואליה דיבר רבי מאיר) להניח מוך בעומק הנרתיק ולאחר מכן להוציאו.
תודה,
י ר
לשאלתך הראשונה: מסקנתך איננה מדוייקת וממילא איננה נכונה כי בעת תשמיש מתארך הנרתיק במידה רבה מאד עד כדי כך שייתכן שהדישה כן תהיה כדרך תשמיש רגיל או כמעט כדרך תשמיש רגיל.
לשאלתך השניה, הפירוש המחודש שלך יכול להיות מציאותי מבחינה תפקודית אך אינו נכון מבחינה רפואית כי מוך כזה כמעט ולא ימנע או יקטין משמעותית את סיכויי הכניסה להריון.
כמו כן לא משמע כפירושך מדברי הראשונים בסוגיא.
בחוברת שחולקה בכנס של פועה בשבוע שעבר היה מאמר של פרופסור הרב שטיינברג, ובו מאמר מתוך אסיא עז- עח ובעמוד 88 כתוב כי בהפריה חוץ
שלום רב אשתי בהריון עם בן ראשון לאחר שעברה הפלה לפני שנה בשבוע שביעי. האם צריך לעשות את פדיון הבן? תודה
רציתי לדעת מה הבעיה באם פונדקאית… ומכיוון שאמרו לי שהעניין של אם פונדקאית הוא אסור רציתי לדעת איך אישה שנשואה תוכל להביא ילדים לעולם אם
שלום רב! בימים אלו הנני שוקד על עבודת סמינריון בנושא השתלת איברים. ההתמקדות היא בשאלת קביעת תנאי עצם הזכאות להשתלה וכן בקביעת סדר המושתלים, מי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.