צום יום הכיפורים לנערה אנורקסית
שלום וברכה בתי בת 19 סובלת ממחלת אנורקסיה מזה כ-3 שנים. בעקבות מחלתה אשפזה לפני כשבוע וחצי לאיפוז במחלקה להפרעות אכילה. נאמר לה מפי הרופא
שלום רב. שמי רעות ואני סטודנטית לסיעוד. לאחרונה נודע לי כי קיימת בעיה בלקיחת דם להורים. ברצוני לשאול : א. האם הדבר נכון ? (הבנתי כי יש בזה משום פגיעה בכיבודם למרות שאינני מבינה מדוע זאת כך) ב. מדוע אסור לקחת מהם דם ? ג. האם יש עוד קרובים או אנשים שאסור לי לקחת מהם דם כגון: אחים, סבים, אח"מים וכו ??? תודה ויום טוב !
א. הבעיה בנטילת דם להורים איננה קשורה במצוות כיבוד הורים, אלא באיסור החמור של חבלה בהורים, עליה נאמר "מכה אביו ואמו מות יומת."
איסור חמור זה קיים רק לגבי הורים, בעוד שלגבי כל אדם אחר קיים איסור חבלה "רגיל" הנלמד מן הפסוק "לא יוסיף," וכן מדיני גזלה. (רבנו יונה מסכת אבות פרק א' משנה א').
ב. אם ה"חבלה" איננה סתם פגיעה אלא לקיחת דם מבחינה רפואית – אין בכך איסור, אך חז"ל חששו מאוד מחריגה מהמידה הנדרשת, חריגה שתכניס את המעשה לתוך הקטגוריה של איסור תורה.
ג. למעשה, אם אין אחר שיוכל לקחת את הדמים, או שלקיחה על ידי אחר כרוכה בסבל מיותר להורה – במקרה כזה מותר לבן לקחת את הדם, והוא גם מקיים בכך בגופו את המצוה הנשגבה של כיבוד הורים.
שלום וברכה בתי בת 19 סובלת ממחלת אנורקסיה מזה כ-3 שנים. בעקבות מחלתה אשפזה לפני כשבוע וחצי לאיפוז במחלקה להפרעות אכילה. נאמר לה מפי הרופא
שלום וברכה, אשה המטופלת ברואקוטאן (Isotretinoin ) עומדת להנשא בעוד כששה שבועות. לדברי רופא העור רצוי להמשיך את הטיפול לפחות עוד כחודש. במהלך הטיפול וסמוך
:*בקורס החובשים בצה"ל מלמדים שיקולי גישה בו"מ המוני, אר"ן וכו'. האם ידוע לכם אם שיקולי גישה אלו משיקים לדעת התורה? *בין שיקולי הגישה בבו"מ המוני
שלום רב, שנה טובה. אני נשואה 3.5 שנים ויש לי שתי בנות, אחת בת שנה ואחד עשרה חודשים, והשניה בת 10 חודשים. לאחר לידת הבת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.