המשך ל 2292
שלום רב, השאלה נוגעת לגבי שבת א. האם מותר בשבת לשאוב במשאבה ידנית חלב אם ? ב. מה הדין של חלב זה לשימושו בשבת עצמה
שלום רב. שמי רעות ואני סטודנטית לסיעוד. לאחרונה נודע לי כי קיימת בעיה בלקיחת דם להורים. ברצוני לשאול : א. האם הדבר נכון ? (הבנתי כי יש בזה משום פגיעה בכיבודם למרות שאינני מבינה מדוע זאת כך) ב. מדוע אסור לקחת מהם דם ? ג. האם יש עוד קרובים או אנשים שאסור לי לקחת מהם דם כגון: אחים, סבים, אח"מים וכו ??? תודה ויום טוב !
א. הבעיה בנטילת דם להורים איננה קשורה במצוות כיבוד הורים, אלא באיסור החמור של חבלה בהורים, עליה נאמר "מכה אביו ואמו מות יומת."
איסור חמור זה קיים רק לגבי הורים, בעוד שלגבי כל אדם אחר קיים איסור חבלה "רגיל" הנלמד מן הפסוק "לא יוסיף," וכן מדיני גזלה. (רבנו יונה מסכת אבות פרק א' משנה א').
ב. אם ה"חבלה" איננה סתם פגיעה אלא לקיחת דם מבחינה רפואית – אין בכך איסור, אך חז"ל חששו מאוד מחריגה מהמידה הנדרשת, חריגה שתכניס את המעשה לתוך הקטגוריה של איסור תורה.
ג. למעשה, אם אין אחר שיוכל לקחת את הדמים, או שלקיחה על ידי אחר כרוכה בסבל מיותר להורה – במקרה כזה מותר לבן לקחת את הדם, והוא גם מקיים בכך בגופו את המצוה הנשגבה של כיבוד הורים.
שלום רב, השאלה נוגעת לגבי שבת א. האם מותר בשבת לשאוב במשאבה ידנית חלב אם ? ב. מה הדין של חלב זה לשימושו בשבת עצמה
שלום וברכה, ברצוני להציג לפני הרב שאלה הלכתית הנובעת מעבודתנו בבית החולים: אשה בת 37, נשואה ואם ל-3 ילדים, כעת בסוף הריונה הרביעי, הופנתה לבית
שלום רב, השאלה שלי מתייחסת לאוכל כשר לפסח לתינוק בן שנה וחצי (כרגע). התינוק שלי סובל מבעיות תזונה חמורות. הוא "שבר עקומות" בצורה חדה מאז
בס"דהרב הפלרין שלום,שאלות:1. מצאתי את המקור הבא, ובו מצויינים גם "אבא שאול" וגם הביטוי "עד חוטמו". מה המשמעות של "עד חוטמו" לפי מדרש זה?2. האם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.