צניעות בינו לבינה
בס"ד כבוד הרב שלום רב, לפני זמן רב שאלתי מכיוון שלאשתי ישנה דלקת באותו איזור ולא יכולה שאני אבוא לפורקן בתוכה כי שורף לה לאחר
שלום!רציתי בבקשה לשאול האם מותר לקחת איברים מאדם מת לצורך הצלת אדם אחר, או שמא זהו חילול כבוד המת?
האם מותר לאדם לומר על עצמו שלאחר שיפטר מן העולם יוכלו לקחת חלקים מגופו לצורך השתלת איברים, או שאין לו זכות על גופו?
בתודה
להלן מקורות בהם תמצאי תשובות לרוב שאלותיך:
1.מאמרו של הרב ד"ר מרדכי הלפרין, "השתלת איברים מן המת" רפואה ומשפט, חוב' 4עמ' 31-38 (מאמר זה מופיע גם באסופת מאמרים לקראת הכינוס הבינלואמי הראשון לרפואה אתיקה והלכה [מכון שלזינגר, ירושלים, תשנ"ג] עמ' 91-98.)
2. הערך "השתלת איברים" באנציקלופדיה ההלכתית רפואית (עורך: פרופ' אברהם שטינברג, הוצאת מכון שלזינגר, ירושלים) כרך ב', עמ' 191-244.
3. מקורות נוספים המרוכזים בשני מקומות: אסופת מאמרים הנ"ל (מסעיף 1) עמ' 63-140.
בספר אסיא ט' עמ' 349-386.
4. מקורות נוספים ניתן למצוא באתר מכון שלזינגר www.medethics.org.il בקטגוריית מאמרים, או בלינק הבא: https://www.medethics.org.il/siteHeb/Articles.asp ?page_id=31&keyword=השתלת%20איברים
בס"ד כבוד הרב שלום רב, לפני זמן רב שאלתי מכיוון שלאשתי ישנה דלקת באותו איזור ולא יכולה שאני אבוא לפורקן בתוכה כי שורף לה לאחר
שלום רב, במסגרת עבודה אקדמית אני עוסקת בשאלה של סיום החיים ורגע המוות. שאלתי היא לאו דווקא הלכתית, אלא יותר רפואית. כפי שלמדתי עד כה,
חולה שיש בו סכנה כלל אלא שהוא תשוש או זקן, האם מותר להשאר לשבת על מיטה סיעודית חשמלית, שיהודי שאינו שומר שבת, שינה את התנוחה
שלום, בשל חשש להידבקות באיידס עברתי בדיקה סטנדרטית הקיימת כיום בעולם ומאשרת בסבירות של 99% כי אני בריא, אך על מנת לאשר בוודאות מוחלטת כי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.