דימום עם התקן מירנה
שלום לפני כשנה התקנתי התקן מירנה. כל יתר האמצעים לא התאימו לי- ההתקן הומלץ לי מסיבות בריאותיות ע"י רופא נשים. מאז, יש לי דימום מועט
שלום! אני לומדת לתואר שני בהדסה עין כרם ובאחד הקורסים (נוירואנטומיה) יש לנו מעבדה על מבנה המח. רציתי לשאול האם מותר לי לנגוע וכד' במוח לצורך למידה. המוחות הם בד"כ של יהודים מתנדבים שתרמו את גופם למדע. תודה רבה וכל טוב
התשובה לשאלתך תלויה במחלוקת בין הפוסקים
א. על השיטות השונות בין הפוסקים תוכל ללמוד בספרים החשובים לב אברהם ונשמת אברהם. ספרים אלו מובאות גם הדעות המתירות הסתכלות בניתוח, למשל דעת שו"ת חלקת יעקב ח"א סי' פד, ושו"ת הר צבי יו"ד סי' רעח.
בספר לב אברהם קל למצוא את הדיון בעזרת תוכן הפרקים.
בנשמת אברהם הדיון מובא בכרך ב (יורה דעה) סי' שמט.
אם הספר אינו ברשותך תוכל לראות את הדברים בלינק הבא:
https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.YD.349.asp
ב. למקורות שצוינו למעלה יש להוסיף את הערך המקיף ניתוח המת באינציקלופדיה ההלכתית רפואית של הרב פרופ' אברהם שטינברג (הוצאת מכון שלזינגר, המרכז הרפואי שערי צדק, ירושלים) על שלל מקורותיו.
כרך רביעי, ערך 'ניתוח המת' עמ' 528 – 599
https://www.medethics.org.il/articles/tora/subject109.asp
ג. לסיכום מעשי, ניתן לסמוך בעת הצורך על הפוסקים המתירים הסתכלות.
הסתכלות פירושה הסתכלות פסיבית ולא הנחיה של המנתח על ידי המסתכל.
ד. לדעת החזון איש, עיון לימודי איננו מוגדר כהנאה.
לכן למעשה בודאי שאין לגעת בפרפרט מעבר להכרחי, אם בכלל.
שלום לפני כשנה התקנתי התקן מירנה. כל יתר האמצעים לא התאימו לי- ההתקן הומלץ לי מסיבות בריאותיות ע"י רופא נשים. מאז, יש לי דימום מועט
יא תמוז סט לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין שליט"א שלום רב. אני לומד עכשיו מסכת עבודה זרה וראיתי את דבריך בענין כניסה לבית עבודה זרה
שלום רב! נתקלתי בבעיה זו מס רב של פעמים, נקבעו לי משמרות רופא תורן במיון בימי שבת. כמה שהתאמצתי לבטל משמרות אלו, לא עלה בידי.
שוכט"ס אשה בת 39 נשואה מזה כשנה, עברה הפלה (כדלהלן) ומאוד מאוד מאוד רוצה להיכנס להריון בהקדם האפשרי.מאידך, יש מהרופאים (אחר ההפלה האחרונה) שאמרו לה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.