בדיקות לא פולשניות לאחר המוות
שלום, אני עושה עבודה סימינריונית בקורס לרפואה משפטית. רציתי לשאול: אני יודעת שההלכה מתנגדת לניתוח אחרי המוות מתוך כבוד למת. האם יש הלכה כלשהי בקשר
שלום.
האם מותר ללכת למישהו שמרפא בכוחות על טבעיים?
השאלה היא במיוחד במישהו שיש לו כמה מחלות , ויקח הרבה זמן להתרפא ע"י רפואה רגילה , קונבנציונלית , ולעומת זאת ע"י מרפא על טבעי יהיה אפשר להתרפא יותר מהר ויותר בקלות.
בתודה
במקרה הראשון אין בעיה עקרונית להיעזר בהם, בתנאי כמובן, שלא ייגרם נזק לחולה בעקבות דחיית הטיפול הקונבנציונאלי.
במקרה השני השאלה הרבה יותר מורכבת.
לסיכום:
חשוב מאוד לעיין במאמר העקרוני של הרב אבינר על רפואה משלימה חילופית בספר אסיא ט' עמ' 90 – 103
כמו כן יש לראות את מאמרו של הרב שלמה אבינר "רפואה משלימה מיסטית למחצה", המאמר התפרסם בחוברת אסיא עה-עו (שבט תשס"ה), עמ' 50-64.
לגבי מקרים בהם יש חשש עבודה זרה כדאי לעיין בתשובתי לרב גלוכובסקי: פניית רופא מסוכן לרופא אליל, {הרב גלוכובסקי מנחם מנדל, הרב ד"ר הלפרין מרדכי, אסיא עה-עו, עמ' 7-32 2005}
שלום, אני עושה עבודה סימינריונית בקורס לרפואה משפטית. רציתי לשאול: אני יודעת שההלכה מתנגדת לניתוח אחרי המוות מתוך כבוד למת. האם יש הלכה כלשהי בקשר
ב"ה למרות גילי הצעיר יחסית עברתי ניתוח פרוסטטה שבעקבותיו אין אצלי פליטת זרע. אני רוצה לדעת מה המשמעויות ההלכתיות של מצב זה בנושאים של: נישואין
האם דימום עקב שיליית פתח מחייב טבילה במקווה? אינינו מקיימים יחסים עקב איסור של הרופא אבל האם צריך לטבול במקווה לשם מגע כללי?