נשאלתי מאת רופא על האפשרות להשתמש בכתובת קעקע לניתוח שיחזורי בפרט לצבוע השד אחרי ניתוח לסרטן, וכדומה. ראיתי כמה תשובות שנוטות לקולא להאשה להשתמש בניתוח הנ"ל, ואחד מן הסניפים להקל הוא שהרופא יהיה אינו יהודי. לאור זאת האם יש מקום להקל לרופא יהודי לבצע הניתוח שיחזורי הזה? ומה הדין בשעת הדחק ומה הגדר של דחק במצב הזה, האם היא צריכה להמתין הרבה זמן לרופא א"י נחשב לשעת הדחק, או מפני סיבת ממון, וכדומה?
תודה מראש,
ד
לגבי השיקום הקוסמטי של השד המשוחזר אחרי הניתוח , כבר הורו גדולי הפוסקים שהדבר מותר גם אם מדובר בשימוש בטכניקה של קיעקוע.
ראה גם בשו"ת (#3268) בנושא איפור קבוע וכתובת קעקע, בו ענו הרב גבריאל טולדנו והרב ד"ר מרדכי הלפרין, ובמאמר שיצא בחוברת אסיא פז-פח, עמ' 39-41.
להלכה כל הנ"ל נכון גם אם מדובר ברופא יהודי, ואין צורך לחזר אחר נוכרי כל עוד יש בכך קושי או אפילו אי-נוחות.
ילדתי בת שלושה חודשים, סובלת ממחלת כבד שלמרות כל הברורים עדיין לא יודעים ממה היא נובעת. בבדיקות – אנזימי כבד גבוהים, בילירובין כיום עומד על
צום יום כיפור למעוברת בסיכון. שלום רב. מה דינה של מעוברת בחודש 7, כאשר בתחילת ההריון סבלה מדימומים שהצריכו שמירת הריון וכעת פסקו. בנוסף- בהריון
If on shabbos a child has a tooth abscess due to infection, is this a case of piquah nefesh or can treatment wait until Sunday?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.