אשתי קיבלה המלצה ליטול תרופה הומואפטית בשם nervo heel של חברת אלטמן. מדובר בטבליות למציצה. הפניה לתרופות הומאופטיות נעשית, על פי המלצת מטפלת, במקביל לטיפולי פוריות שאנחנו עוברים כבר שנים רבות.
על גבי האריזה אין סימון כלשהו לכשרות.
בהתאם לסימון על האריזה כל טבליה מכילה:
Acidum phosphoricum D4 60 mg; Ignatia D4 60 mg; Sepia D4 60 mg; Kalium bromatum D4 30 mg; Zincum valerianicum D4 30 mg; lactose 60 mg; magnesium setearate 1.5mg
האם מותר להשתמש בטבליות? תזכו למצוות
טבליה שיש בה מרכיב שמופק מדבר טמא ולא בטל בשישים, יש מקום להתיר בה את השימוש מצד כמה סיבות:
א. צורת השימוש בטבליות היא בבליעה, וזה נחשב שלא כדרך אכילתו, שמותרת לחולה שאין בו סכנה, וכן נחשב שלא כדרך משום שהדבר בעצמותו אינו ראוי למאכל אדם.
אלא שיש מקום לדון א' האם אדם שעובר טיפולי פוריות נחשב כחולה שאב"ס, ב' האם תרופה הומאופטית נחשבת כתרופה שמותרת לחולה שאב"ס מכיון שלא הוכחה יעילותה.
בנוגע לא' בודאי שאדם שעובר טיפולי פוריות נחשב כחשאב"ס כמבואר באחרונים שכל דבר שחסר לאדם להיותו שלם כיתר בנ"א נקרא חולה שאב"ס.
בנוגע לב' נראה שלא נחשב כתרופה שמותרת לחולה שאב"ס משום שלא הוכח שהתרופה מועילה.
ב. צריך לברר אם הצבע שמופק מדבר טמא עבר איזה שהוא תהליך כימי, ופנים חדשות באו לכאן, ואז יש מקום להתיר.
ג. ישנו צד נוסף להתיר משום שיעילות התרופה היא דווקא כשזה עם תערובות אחרות שהן כשרות, והו"ל זה וזה גורם שמותר.
שלום לכבוד הרב שאלתי היא : האם בשבועות בהן אני אמורה ללדת, בעלי יכול ללכת לבית הכנסת בשבת עם פלאפון כמובן על רטט, על מנת
שלום, בלי קשר להריונות שלי אני צמה גרוע. כבר בצהריים של יום הצום אני לא מרגישה טוב, הקאות ולפעמים מתעלפת. כרגע אני בחודש שמיני שבוע
שלום , אני צריכה לעשות עבודה סמנריונית בנושא עור ומחלות עור, אני אשמח אם תוכלו לשלוח לי חומר על העור, מבנה העור, תהליך היווצרות מחלות
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.