שימוש בקיטור בשבת ובחג
לכבוד הרבנים שלום רב!אני משמש כרב באחד מבתי החולים , ובמטבח – סירי הבישול מחוממים בעזרת קיטור. בשבת חלק מהסירים מופעלים ע"י פיקוד גרמא של
לכב' הרב הלפרין שלום,
(אינני יודע באיזה ממשק זה מגיע לרב לכן אני שולח גם דרך כאן)
בנוגע לשאלה מס' 4527 וכן שאלה מס' 3524
תודה רבה מאד על ההתייחסות ועל ההפניות, (השתמשתי בהן). עיינתי לפני ששאלתי גם בתשובה שהרב מפנה אליה, אך ראיתי לנכון לשאול בכל זאת משום שמדובר כאן בג'ל ששותים אותו לא בולעים אותו כמו כדורים או קפסולות (לגבי הנאמר בתמיכה 2 לרגל א). לפי בירור שערכתי עם משתמשים הטעם מר ולא נעים, אם כי יש מיעוט שאוהבים אותו – האם זה משנה מהתשובה או במקומה קיימת?
כמו"כ האם כל מה שנאמר לגבי מוצר מס. 2 לא תקף למוצר מס. 1 רק משום שהוא טעים? האם לכך שהטעם אינו בא מהחומר הבעייתי מבחינת כשרות, יש משמעות הלכתית? מה ההגדרה של "לא טעים"?
סליחה על ההטרדה, אך זה חשוב לנו מאד היות והמוצרים מאד יעילים ומקילים מאד על אנשים ומונעים נזקים חמורים
שוב תודה,
י.ל.
מאחר ואינני מכיר את התכשיר, האם תוכל לפרט כמה נקודות:
א. מה נפח התכשיר שנלקח בפעם אחת?
ב. מהו אחוז החומרים הלא כשרים בנפח של התכשיר?
ג. איזה סוג של הליכים פיזיקאליים וכימיים החומרים הלא כשרים עוברים לפני שהם מוכנים להיות מרכיב בתרופה?
לכבוד הרבנים שלום רב!אני משמש כרב באחד מבתי החולים , ובמטבח – סירי הבישול מחוממים בעזרת קיטור. בשבת חלק מהסירים מופעלים ע"י פיקוד גרמא של
האם אפשר לצאת במצות משבולת שועל למרות שאין בהם גלוטן כיוון שאינה ראויה לחימוץ ואז אינו יוצא ידי חובה?
אני רוצה לשאול רק מתוך סקרנות . כידוע הרפואה בימינו מתוחכמת מאד. יש הרבה אנשים שעושים ניתוח לשינוי מין דהיינו איש הופך לאישה. נניח שהדבר
בס"ד שלום הרב, הופננו לרב ע"י ד"ר סודי נמיר. אישתי בשבוע ה-19 להריונה וסקירה המוקדמת נתגלתה שליה בפתח צוואר הרחם. כשהייתה אצל
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.