feeding machine on shabbat for a severely brain damaged child
is a person allowed to turn a feeding machine on shabbat for a severely brain damaged child that is fed through their stomache, given that
לכב' הרב הלפרין שלום,
(אינני יודע באיזה ממשק זה מגיע לרב לכן אני שולח גם דרך כאן)
בנוגע לשאלה מס' 4527 וכן שאלה מס' 3524
תודה רבה מאד על ההתייחסות ועל ההפניות, (השתמשתי בהן). עיינתי לפני ששאלתי גם בתשובה שהרב מפנה אליה, אך ראיתי לנכון לשאול בכל זאת משום שמדובר כאן בג'ל ששותים אותו לא בולעים אותו כמו כדורים או קפסולות (לגבי הנאמר בתמיכה 2 לרגל א). לפי בירור שערכתי עם משתמשים הטעם מר ולא נעים, אם כי יש מיעוט שאוהבים אותו – האם זה משנה מהתשובה או במקומה קיימת?
כמו"כ האם כל מה שנאמר לגבי מוצר מס. 2 לא תקף למוצר מס. 1 רק משום שהוא טעים? האם לכך שהטעם אינו בא מהחומר הבעייתי מבחינת כשרות, יש משמעות הלכתית? מה ההגדרה של "לא טעים"?
סליחה על ההטרדה, אך זה חשוב לנו מאד היות והמוצרים מאד יעילים ומקילים מאד על אנשים ומונעים נזקים חמורים
שוב תודה,
י.ל.
מאחר ואינני מכיר את התכשיר, האם תוכל לפרט כמה נקודות:
א. מה נפח התכשיר שנלקח בפעם אחת?
ב. מהו אחוז החומרים הלא כשרים בנפח של התכשיר?
ג. איזה סוג של הליכים פיזיקאליים וכימיים החומרים הלא כשרים עוברים לפני שהם מוכנים להיות מרכיב בתרופה?
is a person allowed to turn a feeding machine on shabbat for a severely brain damaged child that is fed through their stomache, given that
האם מותר לרופא על פי ההלכה לבצע ניתוח פלסטי כאשר המטרה היא אינה רפואית רק אסטטית? אודה לכם אם תוכלו להפנות אותי למקורות של תשובתכם
שלום רב, כמשפטן הייתי מעוניין לבקש את עזרתך לבירור היבטים הלכתיים, אתיים ומוסריים של שירות רפואי חדש שייתכן ויוצע בישראל. עיקרו של השירות הינו שירות
האם אישה שחולה בסוכרת הריונית, מותרת לבצע את הבדיקות הכוללות דקירה באצבע גם בשבת? עיינתי בשש"כ ותשובה נחרצת לא קיבלתי. תודהח נ
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.