קביעת המוות בשיטת הגרי"ש אלישיב
לכבוד הרב דר' מרדכי הלפרין, ידוע בציבור כי דעתו של הגרי"ש אלישיב הוא שאדם שמת מוות מוחי מוגדר כחי לכל דבר. רציתי לשאול, האם יש משהו
שלום וברכה
ראשית, רציתי להודות לכם על המקצועיות והרצינות הרבה. כבר הסתייעתי בכם לפני כשנה והייתי מאד מרוצה גם מאיכות הנימוקים ההלכתיים וגם ממהירות התשובה.
יש לי שאלה קצת שונה הפעם. אני זקוק מאד לתרופה "פרוסייף פורטה". רציתי לשאול האם תרופה זו כשרה לכל ימות השנה (כי הבנתי שלפסח לא). ובמידה ולא האם ישנה תרופה אחרת, כשרה היכולה להוות תחליף?
אודה לכם אם תוכלו להשיב לי על שאלה זו
ופסח כשר ושמח
ר
ב. לגבי תחליפים – יש תחליפים רפואיים הטעונים מרשם, וכדי לקבלם חייבים לפנות לרופא אורולוג או רופא משפחה.
ג. במרכיבי התרופה אין תוצר דגנים אלא רק תוצרים שהם ספק קטניות.
משום כך, וכן לאור דרך הנטילה של התרופה בבליעה, יש מקום להקל ליטול אותה אם אין תחליפים, ואם בלא נטילתה אמור להיגרם סבל ממשי.
לכבוד הרב דר' מרדכי הלפרין, ידוע בציבור כי דעתו של הגרי"ש אלישיב הוא שאדם שמת מוות מוחי מוגדר כחי לכל דבר. רציתי לשאול, האם יש משהו
אבקש לחדד את הנקודה, על הלחמניות שקונים ללא הגלוטן רשום במפורש כי ברכתם שהכול. מה עושים עם נטילת הידיים לפני הסעודה? מברכים לאחריה שהכל? יש
אני מבקשת ממך כבוד הרב שתיתן לי בבקשה תשובה יותר מפורטת לשאלתי, שבתשובה זו יופיעו מקורות הלכתיים שונים העוסקים בנושא זה. אשמח אם תענה לבקשתי