שאלות אלו הן שאלות הבהרה בקשר למאמרו של הר' זילברשטיין "כפיית ניתוח קיסרי להצלת היילוד", אסיא ס"ה-ס"ו (כרך י"ז, א-ב, תשנ"ט), עמ' 9-10.
1. מתי אירע האירוע המתואר במאמר?
2. האם חלקו הראשון של התשובה (לפני הבאת דעתו של הר' אלישיב) היא יישום של הר' זילברשיין על המקרה הנדון את דעתו של הר' אויערבך כפי שבאה לידי ביטוי בספר שש"כ? או שמא זו דעתו של הר' אויערבך אם וכאשר נשאל על המקרה הנדון? או שמא אפשרות אחרת?
לשאלה 1: אינני יודע. אפשר לפנות ישירות לגר"י זילברשטיין.
לשאלה 2: מפורש בתשובת הגר"י זילברשטיין שהוא מסתמך על דברי הגרש"ז אויערבאך בשמירת שבת כהילכתא, פרק לו הערה ד', ומישם את הדברים לשאלה הנידונה במאמר.
בהערך העורך יש הפניה לנשמת אברהם [כרך ה', חלק אורח חיים, סי' של ס"ק א', להלן הקישור לצפיה בנשמת אברהם דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.OC.330.2.asp
וכן באנצילופדיה הרפואית-הלכתית בערכית פרופ' שטינברג כרך ה' ערך עובר, עמ' 91-159]
שלום, אני סטאז`רית דתיה ורציתי לדעת לגבי קבלת תשלום על תורנות בשבת (זה נרשם בתלוש כתורנות בודדת ולא נבלע בס"כ המשכורת) , וכן מה לגבי
שלום רב, האם אדם המטופל בליתיום חייב לצום ביום כיפור? הליתיום הינו חומר המצטבר בגוף לכן ויש לשמור על מאזן נוזלים תקין, הרופאים טוענים כי
לאחר התייעצות עם גורמים הלכתיים, לצורך IVF נתבקשנו למסור זרע ביום השאיבה, כנהוג. מכיוון שתהליך נתינת הזרע בזמן מדוייק בשעות רעות בבוקר הוא דבר שכבר