נגיעה בחולה לצורך טיפול או הרגעה
בימינו נפוץ שכשאשה מרגישה כאב או מיחוש בגופה, הולכת להיבדק אצל רופא. האם על פי ההלכה יש היתר לכך ובפרט שיש אפשרות להיבדק אצל רופאה?
שלום וברכה,
אני מחפש חומר, לצורך כתיבת עבודה, בנושא "פוריות" תחת הכותרות:
1. יכולת כפיה של אחד מבני הזוג לביצוע טיפולים או הפסקתם.
2. טיפולי פוריות ומצוות "פרו ורבו".
3. בעיות רגשיות ואמוניות היכולות להיווצר כתוצאה מטיפולי פוריות.
תודה רבה.
מקורות:
– אסיא ס"ז-ס"ח, שבט תשס"א, הוצאת מכון שלזינגר (את החוברת ניתן להזמין ממכון שלזינגר)
– הרב יועזר אריאל, הפסקת תהליכי הפריה חוץ גופית לפי דרישת בן הזוג, עמ' 102-125
– הרב שבתי רפפורט, כפיית הסכם בין בעל לאשתו להולדת ילד בהפריה חוץ גופית, עמ' 126-130
– הרב שלמה דיכובסקי, פוריות ותפקוד זוגי – עילה לגט וטיפולים לפני נישואין – שו"ת, עמ' 13-22
וכן המקורות המצויינים שם במקורות הנ"ל
בימינו נפוץ שכשאשה מרגישה כאב או מיחוש בגופה, הולכת להיבדק אצל רופא. האם על פי ההלכה יש היתר לכך ובפרט שיש אפשרות להיבדק אצל רופאה?
השאלה שלי מתייחסת לחיים העכשווים שלי שיש לי חשש שזה יכול לקרות. כי יש סיכוי מסויים שזה יקרה. אף אחד לא הפנה אליי את השאלה.
שלום רב, הנני סטודנט לחינוך מיוחד ופילוסופיה. כחלק מלימודי, החלטתי לכתוב עבודה סמינריונית אודות היבטים פילוסופים-מוסריים של ניתוח השתל הכוכליארי (=שתל המושתל בילדים חירשים ואשר
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.